Savunma Sanayi ve Havacılık

    • Resmi Gönderi

    Harici İçerik www.youtube.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.

    • Resmi Gönderi

    Harici İçerik www.youtube.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.

  • Bazı Gelişmeler

    • ASELSAN Ukrayna'nın hava savunması için KORKUT'u öneriyor
      Ukrayna merkezli Defence Express’in haberine göre önümüzdeki hafta Kiev’de düzenlenecek Arms & Security silah fuarında, Türk şirketi Aselsan’ın kundağı motorlu hava savunma sistemi Korkut’un Ukrayna ordusuna potansiyel satışını müzakere etmek istediğini açıkladı.
    • Modernize edilen Leopard 2A4 T1 tankları Mehmetçik’in hizmetinde
      ROKETSAN Balistik Koruma Merkezinde üretilen zırh paketinin seri üretimine geçilerek, tanklara entegrasyonuna başlandı.Proje kapsamında 40 tankın modernize edilmesi planlanıyor
    • Letonya Savunma Bakanı Artis Pabriks 🇹🇷Baykar Savunma'yı ziyaret etti
      Baykar Savunma tarafından yapılan açıklamada ziyaretten memnuniyet duyulduğu belirtildi. Letonya Savunma Bakanı Artis Pabriks ziyaret sonrası yaptığı açıklamada “Harika resepsiyon için teşekkür ederim! Türk sanayisi araştırma ve geliştirmede en yüksek dünya standartlarına sahip ve NATO’da müttefik olarak buna çok değer veriyoruz. Hepinize başarılar diliyorum!” dedi.
    • ABD Ordusu, Stryker muharebe aracını yeni 30 mm Uzaktan Kumandalı Orta Kalibre Silah Sistemi ile donatmak için Oshkosh Savunma'yı seçti.

      Oshkosh Defence 4 Haziran'da yaptığı açıklamada, ABD Ordusu tarafından Stryker Double V Hull Muharebe Aracına 30 mm Orta Kalibre Silah Sistemi (MCWS) entegre etmek için 942,9 milyon dolarlık bir sözleşme verildiğini duyurdu.

      Açıklamada, şirketin Stryker aracının hareketliliğini ve bekasını korurken ateş gücünü artırmak için Pratt Miller ve İsrail'in Rafael şirketi ile birlikte çalıştığı belirtildi. Şirket, aracın üzerine Rafael'in muharebe sahasında kendini kanıtlamış olan "Samson" taret ailesine dayalı 30 mm'lik bir silah sistemi (MCWS) entegre edecek. Sözleşme, sistemin üç Stryker Tugayına entegrasyonunun yanı sıra teknik ve lojistik destek ile birlikte eğitimleri de kapsıyor.

      Ordu yetkililerine göre, ilk sipariş yaklaşık 130 milyon dolar değerinde 91 aracı kapsıyor. Bunun yanı sıra, 30 mm Orta Kalibre Silah Sistemi versiyonuyla altı adede kadar Stryker tugayı kurulabileceği belirtiliyor.

      Amerikan Kara Kuvvetleri'nin ateş gücü ve hareket kabiliyeti yüksek zırhlı piyade destek aracı ihtiyacı sonucu geliştirilen Stryker 8×8 Taktik Tekerlekli Zırhlı Aracı, kent içinde kolay manevra yapabilmesinin yanında, açık arazide de yüksek koruma sağlıyor. Keşif, gözetleme, ambulans v.b gibi çeşitli konfigürasyonlara sahip olan Stryker, özellikle C-130’lar tarafından taşınabilmesi, C4ISR kabiliyetleri, 14.5 mm zırh koruması ve 9 kişilik personel taşıma kapasitesi ile ABD ordusunun vazgeçilmezleri arasında yer alıyor.pasted-from-clipboard.png







    HEDEF HAVA HARP OKULU ✈

  • AN-225

    Antonov An-225 Mriya (Ukraynaca: Антонов Ан-225 Мрія, NATO rapor ismi 'Cossack'), merkezi Ukrayna'da bulunan Antonov Tasarım Bürosu (Antonov Design Bureau) tarafından yapılmış stratejik hava taşıtıdır. "Buran Uzay Mekiğini" taşıma amaçlı yapılmıştır.[kaynak belirtilmeli] , AN-124 modelinin daha büyük halidir. Mriya (Мрія) Ukrayna dilinde "Hayal" demektir.

    Kargo taşımacılıkta kullanılan bu uçaktan şu anda sadece bir adet mevcuttur (Kuyruk numarası: UR-82060). İkincisinin üretimi ise tamamlanmamıştır.

    En Büyük Kalkış Ağırlığı alanında dünyanın en büyük uçağıdır. İlk uçuşunu yaptığı yılda (1988) en yakın rakibi olan Lockheed C-5 Galaxy'den de %50 daha büyük idi.

    Uluslararası Havacılık Federasyonu tarafından Guinnes Rekorlar Kitabı'na 240 alanda aday gösterilmiştir.

    Şu anda Antonov Havayolları tarafından işletilen bu uçak, büyük boyutta ve ağırlıktaki özel yüklerin taşınmasında kullanılmaktadır.

    Sadece 1 adet üretilmiş, ikincisi ise bitirilememiş ve hangara kaldırılmıştır.

    Genel özellikler

    Mürettebat: 6

    Boş ağırlık: 285,000 kg (628,315 lb)

    Alabileceği En Fazla Yük: 250.000 kg (551.000 lb)

    Azami Kalkış Ağırlığı: 640.000 kg (1.411.000 lb)

    Yükleme Ölçüleri: 440 x 640 cm (14,4 x 21,0 ft)

    Uzunluk: 84 m (276 ft)

    Yükseklik: 18,1 m (59,3 ft)

    Kanat açıklığı: 88,40 m (291 ft 2 in)

    Kanat alanı: 905,0 m² (9.741 ft²)

    Motor: 6× ZMKB Progress D-18 turbofan, 229 kN (51.600 lbf) her biri

    Havalanma (Kalkış) mesafesi: 3.500 m (11.500 ft) (azami ağırlıktayken)

    Antonov ikinci An-225'i Çin ile üretmek istiyor - A Haber Son Dakika  Ekonomi Haberleri

    _________________________________________________________________________________________________________________________________

    AN-124

    Antonov AN-124 dünyanın en büyük ikinci kargo uçağıdır. AN-225'in küçük kardeşidir. Taşıma kapasitesi büyük, üstten kanatlı dört motorlu kargo uçağıdır.1986'da SSCB de üretime girmiş olup günümüzde Ukrayna Antonov tarafından işletilmektedir. 150 ton taşıma kapasitesine sahiptir. Uzunluğu 69 metre, kanat açıklığı 73 metredir.


    TARİHÇESİ

    1970'lerde, Sovyet Hava Kuvvetleri'nin filosundaki en büyük uçaklar Antonov An-22'lerdi. Bu uçaklar turboprop motorlara sahipti ve kapasiteleri günün şartlarını artık karşılıyamıyordu. İkmal kapasitesinde yaşanan bu eksikliklerin üzerine An-124'ün tasarımı başladı.1975 yılında bir CIA ajanı bu eksikliği doğrulamıştır.

    Tasarım çalışmaları 1971'de üretim tesislerinin inşası ise 1973'te başladı. İlk uçak gövdesi imalatı 1979'da başladı. Nihayetinde bu proje, sistemleri ve parçaları üretmek için 100'den fazla fabrikayı bir araya getirdi. Fakat asıl üretim iki fabrika tarafında aynı anda paralel olarak yapıldı. Bu fabrikalar Rusya'nın Ulyanovsk kentindeki Aviastar-SP (eski Ulyanovsk Havacılık Sanayi Kompleksi) ve Ukrayna'da Kiev Havacılık Fabrikası AVIANT fabrikalarıdır.

    Uçağın ilk uçuşu Aralık 1982'de gerçekleşti. Batı'daki ilk uçuş 1985'te Paris Air Show'da gerçekleşti.

    2000'lerin başında, motor iyileştirmelerinin yanı sıra hizmet ömrünü uzatmak için aviyonik ve sistem geliştirmeleri yapıldı. Uçuş mühendisleri 7-8 den dörde düşürüldü.

    Rusya ve Ukrayna, 2008 yılının üçüncü çeyreğinde üretime devam etme kararı aldı.150 tonluk maksimum kaldırma kapasitesi dahil olmak üzere çeşitli iyileştirmeler içeren yeni bir varyant olan An-124-150 Mayıs 2008'de duyuruldu.Bununla birlikte, Mayıs 2009'da Antonov'un ortağı olan Birleşik Uçak Şirketi, 2009–2012 döneminde An-124'lerin üretimini planlanmadığını duyurdu. 2009'un sonlarında, Rusya Devlet Başkanı Dmitry Medvedev, uçağın üretiminin yeniden başlatılmasını emretti. Rusya'nın 20 yeni uçak alması bekleniyordu. Fakat Ağustos 2014'te Rusya ile Ukrayna arasında devam eden siyasi gerginlikler nedeniyle Antonov An-124 üretimi durdurulmuştur.

    Antonov An-124

    HEDEF HAVA HARP OKULU ✈

  • Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) hava savunma, erken ihbar gibi görevler icra edecek Hava SOJ projesi için çalışmalarına devam ediyor.Düşman haberleşme sistemleri ve radarlarının tespit/teşhis edilmesi, konumlarının bulunması ve bu sistemlerin özellikle sınır ötesi harekâtta dost unsurlara karşı kullanılamaması amacıyla karıştırılması hedefiyle geliştirilen Hava SOJ projesi kapsamında önemli bir adım daha atıldı. Hava SOJ projesinde tercih edilen Bombardier Global 6000 uçaklarına entegre edilecek olan görev sistemleri milli imkanlar kullanılarak üretilecek. Dünya’da sadece savunma sanayiinde söz sahibi birkaç firma tarafından gerçekleştirebilecek, oldukça karmaşık ve yüksek zorluk derecesine sahip bir proje olan Hava SOJ kapsamında TCI ile gerçekleştirilen İş birliği kapsamında iç kabin tasarımı ve komponentlerinin üretim ve tedariki ile montajı iş paketlerinin yapılması hedefleniyor.
    İmza töreni sonrası açıklamada bulunan TUSAŞ Genel Müdürü Prof. Dr. Temel Kotil, “Gerçekleştirilen iş birliği ile hali hazırda devam eden elektronik harp uçakları entegrasyon ve modifikasyonu kabiliyetimizin daha da güçlenmesini hedefliyoruz. Devletimizin ve silahlı kuvvetlerimizin isterleri doğrultusunda ülkemizin ihtiyaç duyduğu özgün hava platformlarını ve özel görev platformlarını milli imkanlarla kazandırmaya devam edeceğiz. Emeği geçen tüm arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.” dedi.
    TUSAŞ ana yükleniciliğinde yürütülen Hava SOJ Projesi, Türk Silahlı Kuvvetlerinin ihtiyaç duyduğu elektronik harp özel görev uçaklarının geliştirilmesi amacıyla Ağustos 2018’de başlatılmıştı. Proje kapsamında toplamda 4 adet Hava SOJ uçağının geliştirilerek silahlı kuvvetlere teslim edilmesi hedefleniyor. Projede TCI ile yaklaşık 5 yıl olarak öngörülen bir takvime uygun olacak şekilde çalışmalar yürütülecek ve bu süre zarfında TUSAŞ ve TCI mühendisleri ortak çalışmalar yürütecek.

    _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
    Rusya’nın stratejik nükleer denizaltısı ‘Borei’ ilk kez ‘Army-2021’de gün yüzüne çıkacak
    Rus Pasifik Filosu’nun basın servisinden yapılan açıklamada, Borei tipi stratejik nükleer denizaltısının Kamçatka’da 22-28 Ağustos tarihleri arasında düzenlenecek ‘Army-2021’ Uluslararası Askeri ve Teknik Forumu’nun statik alanında sergileneceği belirtildi.
    Rus donanmasında halihazırda dört adet Proje 955/Proje 955A stratejik füze taşıyan denizaltı yer alıyor. Knyaz Oleg dışında, üç Project 955A denizaltısı daha bulunuyor. Rusya Savunma Bakanlığı, Borei-A sınıfı denizaltıların, varyantlarına göre daha sessiz ve gelişmiş manevra kabiliyetine sahip olduğunu belirtiyor.
    Sovyet döneminden beri Rusya tarafından geliştirilen ilk denizaltı olma özelliği taşıyan 170 m uzunluğundaki Borei sınıfı denizaltıların deplasman tonajı satıhta 14.720 ton, dalmış 24.000 ton. Hızı ise sualtında 30 kt, yüzeyde ise 15 kt'a ulaşabiliyor.
    955A Borei sınıfı nükleer reaktörlü balistik füze denizaltısı, 16 adet Bulava füzesi taşıyabilir. 8.000 kilometre (5.000 mil) menzile sahip olan füze, her biri 150 kilotonluk 10 savaş başlığı taşıyabiliyor.

    _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    ABD, Rusya ile gerginlik yaşayan ve topraklarının bir bölümü işgal edilen Ukrayna'ya 150 milyon dolarlık askeri yardım yaptı.
    ABD Savunma Bakanlığı, Ukrayna Güvenlik Yardım İnisiyatifi kapsamında Ukrayna ordusuna aralarında elektronik harp cihazlarının da bulunduğu 150 milyon dolarlık askeri yardım sağlandığını duyurdu.
    Bakanlık tarafından yapılan açıklamada, "Savunma Bakanlığı, USAI kapsamında Ukrayna kuvvetlerinin ülkenin toprak bütünlüğünü korumasına, sınır güvenliği ve NATO ile birlikte çalışabilirliği geliştirmesine yardımcı olmak için eğitim ve ekipman desteklerini içeren 150 milyon dolarlık yeni bir yardım paketi sağladı." ifadelerine yer verildi.
    Açıklamada, söz konusu 150 milyon doların ABD Kongresinin 2021 mali yılı savunma bütçesinden Ukrayna'ya verilmesi şart koşulan 250 milyon dolarlık yardımın parçası olduğu kaydedildi.
    Yardımın, Ukrayna ordusunun iletişim, komuta, kontrol ve savunma kabiliyetlerine katkı sağlayacağı ifade edilen açıklamada, yardım paketinde, topçu atışlarına karşı erken uyarı radarları, insansız hava araçlarına karşı elektronik harp cihazları, güvenli iletişim teçhizatı, sıhhi tahliye malzemeleri ve bunlarla ilgili eğitim desteğinin bulunduğu bilgisine yer verildi.



    HEDEF HAVA HARP OKULU ✈

  • Türkiye’nin 2021 savunma bütçesi 99 milyar lira
    NATO, müttefiklerinin savunma harcamaları ile ilgili verilerini düzenli olarak belli aralıklar ile toplar ve bu verileri çeşitli grafikler ile birlikte sunar. Her müttefikin savunma bakanlığında kabul edilen tanımına göre mevcut ve tahmini veriler raporda yer alır. NATO tarafından yayımlanan verilerde Türkiye’nin 2021 yılında 99 milyar lira savunma harcaması gerçekleştireceği bilgisine yer verildi.
    _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    ALPAGU’dan hedefe tam isabet

    Tek er tarafından gündüz ve gece etkin operasyon yapabilen Sabit Kanatlı Akıllı Vurucu İHA Sistemi ALPAGU, mühimmatlı test atışında hedefini tam isabetle vurdu.

    Fırlatıldıktan sonra, yaklaşık 10 dakika boyunca uçuşunu gerçekleştiren ALPAGU, görüntü takip yazılımı vasıtasıyla hedef takibini yaptı.

    Yüksek manevra kalibiyeti ile hedef tarafından son ana kadar tespit edilemeyen ALPAGU, üzerindeki mühimmat ile hedefini imha etti.

    _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
    Türkiye 2020'de Suudi Arabistan'a 3 İHA ihraç etti
    2020 yılı içerisinde Türkiye Cumhuriyeti tarafından Suudi Arabistan Krallığı’na 2 adet füze ve / veya füze fırlatma aracı ihraç edildiği de kaydedildi.
    Suudi Arabistan Krallığı’nın silahlı insansız hava aracı filosunu genişletmek için VESTEL’in KARAYEL İHAS’ının yerel uygulamasını seçmişti. Bahse konu ihracatın da Vestel Savunma çözümü Karayel İHAS olabileceği değerlendiriliyor.

    HEDEF HAVA HARP OKULU ✈

  • Lockheed C-5 Galaxy

    Lockheed C-5 Galaxy, Lockheed firmasınca üretilmiş büyük tip askerî Amerikan kargo uçağı. 1968'den beri hizmet vermektedir. İlk hizmetini Vietnam savaşı'nda vermiş, 2. Körfez Savaşı'nda çeyrek milyon ton taşımıştır. Değeri 300 milyon dolardır. Havada geçirdiği her 1 saat için haftalık bakım gerekmekte veAmerikan Ordusu'nun bu güne kadar yapılmış en büyük kargo uçağıdır. İniş takımları içe katlanabilir şekilde tasarlanmış, 20 saniye veya daha kısa bir sürede kalkış yapabilme kabiliyetine sahiptir. Uçağın ağırlığından dolayı yüklenen yükün ağırlık merkezi değişirse, uçak havada asılı kalıp hızlı bir şekilde yere düşüp büyük bir zaiyata yol açabilir. Bu yüzden yük yüklenirken büyük bir titizlikle bu çalışmalar yürütülür.

    Özellikleri:

    En yüksek hız: 855 ;km /sa

    Düz uçuş hızı: 919 km /sa

    Kanat açıklığı: 68 m (her bir kanat bir basketbol sahasından daha büyüktür.)

    Menzil: 12.964 km

    Uzunluk: 75 m

    Motor tipi: General Electric CF6h dakikada 42ton hava çekmektedir. (4 Motorlu)

    Ağırlık: 3.3Ton

    Dış kaplaması ağırlığının fazla olmaması için Alüminyum Fiberglas'tan yapılmıştır.

    Sadece arka kapağı değil, burnu da açılabililen bu uçağın içerisinde 72 yolcu taşıma kapasitesi, 12 kişilik bir mürettebatı doyuracak 2 mutfak ve ranzalı yataklara sahiptir.Yapıldığı tarihten itibaren yaklaşık 100 yıl hizmette kalabilir.

    Batıda Yapılan En Büyük Askeri Kargo Uçağı - Lockheed Martin C-5 Galaxy |  Technopat Sosyal


    Lockheed C-5 Galaxy - Wikipedia

    HEDEF HAVA HARP OKULU ✈

  • Sinan abim konunun adını Savunma sanayii ve havacılık yapsak olur mu yolcu uçakları da paylaşmak isterim başlığa uygun olması için söylüyorum da (:

    HEDEF HAVA HARP OKULU ✈

    • Resmi Gönderi

    Sinan teşekkürler abim

    Rica ederim pc başında işim yoksa hemen hallederim .

    "La ilahe İllallah muhammeden resulullah"

    "Allahümme salli ala seyyidinâ Muhammedin ve ala ali seyyidina Muhammed"

    "Eşhedü en la ilahe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abdühü ve resulühü"

  • Screenshot_2021-06-18-21-17-16-74.jpg

    1. Fotoğraf: KLM Havayolları'na ait Boeing 777-300ER


    Screenshot_2021-06-18-21-15-45-11.jpg

    2. Fotoğraf: Lufthansa'ya ait A-340 D-AIFC


    Screenshot_2021-06-18-21-15-30-86.jpg

    3. Fotoğraf: Singapore Havayollarının Airbus A350-941


    Screenshot_2021-06-18-21-14-26-96.jpg

    4. Fotoğraf: Rusya'ya ait İlyushin İl-76TD

    HEDEF HAVA HARP OKULU ✈