Sarp Özdoğan tarafından yazılan gönderiler

    Açıkçası ikinci bir bmw almak istemiyorum, eşimde 320i ed var en azından farklı bir marka olsun. Velar dışında E300de ye bakıyorum(hem dizel hemde elektrik motorlu)

    Japon düşürünseniz Lexus iyidir baya :D Veya E segment bakıyorsanız Toyota Camry bakabilirsiniz. 2.5 hibrit motora sahiptir.

    Ya da bütün dizellerde aynı mı

    Değişir. Fakat genelde dizel araçlar benzinlilerden daha fazla tork üretir. Benzinlilerde daha çok beygir üretir. Çünkü dizel araçlar yük çekme ve ekonomi amaçlı kullanılır içten yanmalı motorlarda. Beygir ise performans verir

    240 lık ları dizel ama 8 ileri vites turbo iyiyse dediğin gibi arabada iyidir :)

    Dizelse salla istediği kadar iyi olsun ? Benzinli araçlarda geçerli olur bu dediğim. Dizel zaten maksimum 5k 6k devir çeviriyor.. alt devirde bitiyor bütün tork.. Turbonun olayı iyiliği kötülüğü değil ya :) Mühendisliği iyi olan alıyor.. Bmw bu konuda ustadır.

    Motoru beklediğimden güçsüz 2000cc 240 hp -.-

    daha ne olsun ? Sayısallara takılmayın sadece. Sürati sadece beygir ve motor hacmi belirlemiyor. Aerodinamik , gücü hangi devirde ne kadar aldığı , maksimum torku en çok hangi devire kadar çevirebildiği.. Bunları güzel yapmışlarsa 240hp gayet yeterli bir güç.. Bmw 320ied yi yenilmez yapan 1.6 170hp lik motoru değil bu saydıklarımdır. Tabii şanzıman da var bmw de ?

    Kardeşim iyi arabada bizi aşar bende japoncuyum valla Toyota Mazda Mitsubishi ömürlük arabalar sanayi yolu görmez kolay kolay

    Aynen öyle. Volkswagen - Audi gibi ufacık turboyla 1.6 motoru 200 beygire çıkartıp emisyon şirketlerini dolandırmıyorlar en azından :D Japon insana dokunuyor. Almanlar cepliyor :D

    -Bmw nin yeri ayrıdır. Candır. Maestrodur. Laf etmem ettirmem :P

    Ben Ocak ayında araba almayı planlıyorum gerçi ikinci el uçtu gitti Mazda 323 1.5 familya modeline bakıyorum sizce nasıl bilgisi olan var mı veya önereceğiniz başka model veya marka varmı

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Mazda candır :) 2014 model mazda 6 2.0 165hp skyactive-g var bizde de . Sağlamdır keyiflidir. Sorunsuzluğu ile ünlüdür ayrıca. Aradığınız model çok performanslı bir motora sahip değil ama bilginiz olsun. Mazda pek takılmıyor böyle şeylere

    Selamlar. İsmim Sarp. Foruma yeni katıldım fakat beni farklı platformlardan tanıyanlarınız olmuştur. Liseyi 1 sene hazırlık ile 5 yıldır okuyorum bu sene son senem ? Dil hazırlık önemli tabii :)

    Meteoroloji ve diğer ilgilendiğim alanlarda kendime sürekli bir şeyler katarım.Okumayı severim. Pek alçakgönüllü sayılmam ama egoist/kibirli biri olduğumu düşünmüyorum

    Meteorolojiyi ilgilendiğim alanlar arasında bir sıraya koyacaksak (bilgi birikimime göre) 3.sırada yer alır.

    1.İçten yanmalı motorlar .. Audi'ye Tfsi motorlarındaki bir hata ile ilgili kusur tespit ve düzeltme ile ilgili bir makale ve çizim göndermiştim.. sonuç:takmadılar :(

    2.Silah teknolojileri ( hoş durmayabilir.Silah kötü şeyler çağrıştırıyor belki ama cinayet gibi yasadışı faliyetler ile değil mühendislik kısmı ile ilgileniyorum.. inanın çok eğlenceli bir alan :) )

    3.Meteoroloji :)

    4. Yazılım ve yapay zeka. Bu sene sınav senem olduğundan çok ilgilenemiyorum fakat halihazırda devam eden bir yapay zeka projem var.Şimdilik sadece sesli komut ile odamın ışığını açıp kapatabiliyor :)

    Hedefim üniversite olarak makine mühendisliği.Hedeflerim için çabalarım ve amacım kişilerle değil bilimledir. Bu forumda birilerini eleştirirsem şahsı değil bilimsel bilgiyi eleştiririm. Bilgi eksikleri gözümden kaçmaz gördüğüm yerde (isim veya rütbe farketmez) rencide etmeden uyarırım.Aynı hassasiyeti sizlerde de beklerim :)

    CFSv2 Küresel rüzgar salınımı endeksine göre ilerleyen günlerde Hint Okyanusu üzerindeki konveksiyonun artması bekleniyor.
    Yine ilerleyen günlerde modellerin MJO çıktılarında yüksek amplitüdlerde 2. ve 3.faz görebiliriz. MJO konveksiyonu açık bir şekilde 3.faza geçecek gibi.. -- 6. ve 7.faz üstünde doğulu hareket yaptığında nasıl bir etki bırakacağını önceki yazılarımda belirtmiştim linkini yoruma bırakıyorum yine..


    Aralık Son Haftası Analiz //

    Atmosferik Açısal Momentum (AAM) bütçesi Aralık son haftası artıyor. Bunun sonucunda Amerika ve Asya'da dağ torkları zayıflayacaktır.. Fakat net sonuç olarak küresel AAM net bir artış gösterir.. Artan AAM , aynı zamanda MJO konveksiyonunu da Batı Pasifik'te güçlendiriyor. Faz (6-7) . Küresel rüzgar anomalileri de oluşan şartlara uygun senaryolar oluşturuyor. Muhtemel AAM senaryosu başta ima ettiğim gibi Kuzeye doğru Momentumun taşınmasıdır.

    Aralık sonunda beklenen splitin parçalarından biri çok net bir şekilde ABD'yi vuracaktır. 2. parça ise Asya Kıtasını vuracaktır.. (ülkemizin etkilenmesini beklemiyorum)

    Ülkemizde etkili sistem Ocak ayının 2.haftasına kadar beklenmemeli. Sistem gelebilir fakat ahım şahım bir şeyler beklememek gerek. Sıradan bir sistem Aralık ayının son günlerinde ve Ocak ayının ilk haftasında beklenebilir.

    Ocak ayının 2.haftasından sonra neredeyse tüm endeksler baştan aşağıya değişiyor. Muhtemelen yeni bir basınç sektörü oluşacak. Kartlar karılacak ve yeniden dağıtılacak.. Temennimiz elimizin güzel gelmesi ? (Veriler Avrupa'da yüksek basınç senaryosunu daha baskın olarak görüyor. Ben de öyle görüyorum. )

    Negatif EPO ihtimalleri ile birlikte stratosferde küçük hareketlikler başlıyor..Doğu ABD kıtasına güzel sistemler inebilir Aralık Ayında.. Bu da Kanada'da ki kuvvetli pozitif 2m sıcaklık anomalilerini bir miktar kırpacaktır.Özellike Doğu Yakası daha şanslı (her zaman olduğu gibi) ?


    Ay ortasında ki hareketliliğin Avrupa'ya etkisi ise daha çok Batı Avrupa odaklı olabilir. Muhtemel Blokaj beklentim ise Atlantik/Grönland arası . Doğu Avrupa'ya etkisi çok az olur.En uç ihtimallerde bile ülkemizi etkileyeceğini sanmıyorum (kar olarak) Fakat çok düşük te olsa Trakya çok az etkilenebilir.Belki yine bölgesel kar ihtimallerini konuşuruz Trakya'da (çok düşük bir ihtimal) *İngiltere-İskandinavya arası favori


    Aralık son haftasından itibaren biraz daha doğu odaklı olabiliriz.


    """ Foto alıntıdır """"

    GFS 1.5 PVU (potansiyel vortisite birimi) modeline bakıldığında, dinamik troposfer - üst troposfer ile alt stratosfer arasındaki geçiş bölgesi üzerinde meydana gelen 'dalgalanma' etkisi görmekteyiz.

    Yer seviyesindeki hava olayları , dalganın genliği ve potansiyel sıcaklık gradyanındaki farklılıklar gibi faktörlere bağlı olarak dalgalanır. Ayrıca rossby dalgaları da bu gradyanların dalgalanmaları olarak görünebilir..

    Bütün bunlara bağlı olarak zayıflayan gezegensel dalga-2 , (çok nadir de olsa) 60N enlemlerindeki zonal U rüzgarlarını bir miktar yavaşlattı.


    5FkqB2.png

    NNTvz0.png