ArdaAlper tarafından yazılan gönderiler

    MKE Yavuz

    Yavuz Obüsü, Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu tarafından geliştirilen 6X6 Araç Üzerine Monteli Obüs Sistemidir.

    155 milimetre 52 kalibre MKE Yavuz obüs sistemi için kullanılan araç tamamen zırhlı olarak geliştirildi. Sistemin atışa hazırlanma süresi en fazla 1 dakika, atışı tamamlayıp mevzi değiştirmesi ise en fazla 2 dakika sürmekte. Yavuz, 5 mürettebatı taşıyacak kapasitede çift kabine sahip ve tam yüklü azami saatte 90 kilometreye hıza çıkabilmekte. Sistemin canlı mühimmatlarla atışlı testleri 18 Nisan’da başarıyla Konya-Karapınar’da gerçekleştirildi.

    Yavuz Obüsü, farklı yükseliş açıları ve sevk barut modülleriyle aynı hedefi aynı anda 3 farklı mühimmatla vurabiliyor. Sistem, uzun menzilli mühimmatlarla 40 kilometre menzil içindeki askeri birlik ve taburlara atış yapabiliyor. Mevzilenen topçu birliğinin karşı hedeflerden uzakta olmasından dolayı düşman tarafından karşı saldırı yapılma riski de azalıyor.

    Obüs, elektrikle hareket eden ve elektronik olarak kontrol edilen yarı otomatik mermi yükleme sistemiyle donatıldı. Silah sistemiyle, NATO standartlarına uygun 155 milimetre çapında tüm mühimmatlar atılabiliyor.

    Yavuz Obüsü ile 15 saniyede 3 atım (darbeli atım), 1 dakikada 4-6 atım (normal atım), 1 dakikada 2 atım (sürekli atım) yapılabiliyor.

    Sistemde ikincil silah olarak 12,7 milimetre makineli tüfek kullanılıyor. Sistem nükleer, biyolojik, kimyasal (NBC) koruma sistemine, 7,62 x 51 milimetre (M80) mühimmatına ve anti-personel mayınlara karşı koruma sistemine sahip bulunuyor.

    BAZI GELİŞMELER

    • ABD Hava Kuvvetleri'ne ait C-17A Globemaster III nakliye uçağı pistte alev aldı
      ABD Hava Kuvvetleri’ne ait bir C-17A Globemaster III nakliye uçağı Cuma günü Charleston Hava Üssü’ndeki pistte alev aldı.
      Charleston Hava Üssü yetkilileri, uçağın hasar gördüğü olayın ardından yaralanan olmadığını belirtti.
    • Türkiye'nin ilk silahlı insansız deniz aracı (SİDA) olan ve Ocak ayında denize indirilerek tecrübe seyirlerine başlanan ULAQ serisi İnsansız Deniz Araçlarının prototip platformu SİDA’nın,karadan kontrol edilmesi için geliştirilen Sahil Kontrol İstasyonu (SAKİ) üretimi tamamlandı.Bir minivan olarak tasarlanan SAKİ içerisinde bir adet kaptan,bir adet de nişancı konsolu yer alıyor. Kaptan konsolu üzerinden ULAQ’ın yönetimi sağlanırken,nişancı konsolu üzerinden de ULAQ üzerindeki faydalı yük olarak yer alan füze sistemlerinin kontrolü ve takibi sağlanabiliyor.Güç dağıtım üniteleri,aydınlatma ve iklimlendirme gibi yaşam ve sistem destek ekipmanları ile 7/24 hizmet verecek şekilde tasarlanan ve donatılan SAKİ;hızla kurulabilen,kullanıcı dostu arayüzleri ile kullanımı kolay,modüler yapısı ve sahip olduğu provizyonları ile tüm ULAQ ürün ailesini destekleyen bir mimariye sahip olarak geliştirildi.Görüş Hattı (LOS) ve Görüş Hattı Ötesi (BLOS-SATCOM) veri bağları vasıtasıyla ULAQ ile iki yönlü veri aktarımı sağlayan SAKİ;KEMENT ve TAFICS arayüzleri üzerinden platform/lar ve komuta kontrol merkezi/leri ile anlık haberleşme ve ağ destekli harekât alt yapısına sahip.Meteksan Savunma'nın insansız ve insanlı keşif gözetleme hava platformları için geliştirdiği,200 km'nin üzerinde veri aktarım menzili bulunan AKSON Veri Bağı da İHA'lar ile müşterek harekât yapılmasını sağlayacak.SAKİ içerisinde yer alan görev planlama ve takip fonksiyonu, ULAQ’ın özellikleri,görev tipi ve görev yerine bağlı olarak AIS,meteoroloji gibi çevre birimlerden aldığı bilgileri analiz ederek görev öncesi ve/veya icrası sırasında görev planının hazırlanmasını sağlıyor.Araç kontrol ve faydalı yük kontrol fonksiyonları ise uzaktan komuta,yarı otonom ve tam otonom modları ile operatör kullanımlarına önemli kolaylıklar sunuyor.Mevcut durumda SAKİ donanımlarının tasarımı ve üretimi tamamlanırken,seyir testleri süren ULAQ'tan alınan veriler ışığında seyir ve kaçınma manevralarını da içerecek şekilde otonom harekât kabiliyetini sağlayan ve yapay zekâ ile donatılmış yazılımlar da tamamlanma aşamasına geldi.

      Kaynak: http://www.defenceandtechnology.com
    • Savunma ve havacılık sanayi ürünlerine yeni pazarlar bulmak ve mevcut pazar paylarını geliştirerek, ihracatı artırmak için çalışmalar yürüten Savunma ve Havacılık Sanayi İhracatçıları Birliğinin olağan mali genel kurul toplantısı yapıldı.
      Savunma ve Havacılık Sanayi İhracatçıları Birliğinin 2019-2020 Yılları Olağan Mali Genel Kurul Toplantısı 12 Nisan 2021 tarihinde Birlik merkez binasında gerçekleştirildi. Birlik üyeleri ve sektör temsilcilerinin katılımı ile pandemi koşullarına uygun bir şekilde, gerekli hijyen kurallarına riayet edilerek düzenlenen Genel Kurulda Başkanlık Divanı’nın seçilmesinin ardından Yönetim Kurulu Çalışma Raporları, Bilançolar, Gelir-Gider Hesapları ve Denetim Kurulu Raporları kabul edilerek, Yönetim ve Denetim Kurulu ibra edildi. Ayrıca 2021 yılı Bütçesi ve İş Programı görüşülerek uygun bulundu.
      2011 yılında 60 üye ile kurulan Savunma ve Havacılık Sanayi İhracatçıları Birliği, 2019 yılında 800’ün üzerindeki üye sayısı ile istikrarlı büyümesini her geçen yıl artan bir ivme ile sürdürmekte olup üstün kabiliyetli, özgün tasarıma sahip çözümler üreten özel bir alanda faaliyetlerini sürdürüyor.

      Kaynak: http://www.defenceandtechnology.com
    • Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ), AIRBUS tarafından geliştirilen yeni nesil yolcu uçağı A320 ailesinin uzun uçuşlar için tasarlanan A321XLR uçağında tek kaynak olarak ilk “Section-18” panellerinin modifikasyonunu ve üretimini tamamladı, sevkiyatını gerçekleştirdi.Hava yapısalları alanında yarım asra yakın tecrübesi bulunan TUSAŞ, bugüne kadar edindiği tecrübe ve mevcut olan yetkin iş gücü ile havacılık ekosisteminin önemli bir paydaşı olarak yeni nesil hava araçlarının da kritik panellerinin tasarımından üretimine tüm aşamalarında yer almaya devam ediyor. TUSAŞ, ilk kez 1995 yılında başladığı ve bugüne kadar 5 bin uçaklık setin üzerinde üretimini tamamlayıp teslimatını gerçekleştirdiği “Section-18” panellerinde çok daha uzun uçuşlara imkân tanıyan A321 XLR uçakları için TUSAŞ tarafından yeniden yapısal güçlendirme yapılan modifikasyonlu “Section-18” panellerinde ilk setin sevkiyatını tamamladı.
      TUSAŞ’ın tek kaynak olarak ürettiği ve uçağın arka çıkış kapısının bulunduğu kısmı ifade eden Section 18, sağ-sol ve alt-üst olmak üzere 4 ana panel oluşuyor ve 1 set panelde toplam 1200 detay parça yer alıyor. Yeni nesil A320 ailesi için de Section 18 kısmının tek kaynak üretici olan TUSAŞ, ilk etapta 5 uçaklık setin üretimini tamamlayıp, sevkiyatını gerçekleştirecek.

      Kaynak: http://www.defenceandtechnology.com

    AKSUNGUR MALE sınıfı İHA Sistemi

    Gece/gündüz her türlü hava koşullarında istihbarat, gözetleme, keşif ve taarruz görevlerini gerçekleştirebilen; EO/IR, SAR ve Sinyal İstihbaratı (SIGINT) faydalı yüklerini ve çeşitli havadan yere mühimmat sistemlerini taşıyabilen Orta İrtifa Uzun Havada Kalışlı İnsansız Hava Aracı sistemidir. 40.000 feet irtifaya çıkabilen ve 40 saate kadar havada kalabilme özellikleriyle en zorlu operasyonların tamamlanabilmesine imkan veren iki adet çift turboşarjlı dizel PD-170 motoruna sahiptir.

    Halihazırda Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) envanterinde bulunan İnsansız Hava Aracı (İHA) ANKA Sistemi ile benzer aviyonik mimariye sahip ve aynı yer sistemlerini kullanan AKSUNGUR, 750 kg yüksek faydalı yük taşıma kapasitesi ile İHA ANKA Sistemi’nin yaklaşık 20.000 saatlik elektronik harp koşulları da dahil en zorlayıcı muharebe koşullarındaki uçuş tecrübesinin üzerine inşa edilmiştir.

    Sistem Özellikleri:

    • Tam Otonom Operasyon
    • Çift Yedekli Otomatik Uçuş Kontrol Sistemi
    • Çift Yedekli Otomatik Kalkış ve İniş Sistemi
    • Çift Yedekli Elektrik Güç Üretim Sistemi
    • DO-178B Uyumlu Yazılım
    • DO-254 Uyumlu Donanım
    • Mevcut ANKA İHA Sistemleri ile Yer Kontrol İstasyonu ve Veri Linki uyumluluğu
    • Buzdan Koruma Sistemi
    • SATCOM ile Güneş Hattı Ötesi Operasyon Esnekliği
    • Link Kopması Durumunda Kalkış Yapılan Üsse Otonom Dönüş ve İniş Kabiliyeti
    • Katlanabilir İniş Takımı
    • Kompozit Yapı
    • Entegre Yakıt Tankı

    aksungur-konseptler-2.jpg

    Teknik Veriler:

    Kanat Açıklığı24 m
    Uzunluk11.6 m
    Yükseklik3.1 m
    Taarruz/Deniz Karakol Görevi750 kg Harici Yük ile 25 kft’te 12 saat
    Sinyal İstihbaratı Görevi150 kg Faydalı Yük ile 35 kft’te 24 saat
    Azamı Kalkış Ağırlığı3300 kg
    Link Menzili+200
    Motor TipiPD-170 Çift Turbo Dizel
    Motor Gücü2×170 HP (Deniz Seviyesi, ISA)
    Maksimum İrtifa40.000 ft (MSL)
    Faydalı Yük Kapasitesi750 kg

    Defence-Turk-FMK-Aksungur.jpeg

    FAYDALI YÜK SEÇENEKLERİ

    • Görüntü İstihbaratı
      • Elektro Optik/Kızılötesi/Lazer İşaretleyici/Lazer Mesafe Bulucu Kamera
      • SAR/GMTI-ISAR Faydalı Yükü
      • Geniş Alan Gözetleme Kamerası
    • Sinyal İstihbaratı (SIGINT)
      • COMINT/DF(HF/VHF/UHF)
      • ESM/ELINT
    • Haberleşme
      • Uydu Haberleşmesi (SATCOM)
      • Personel Yer Tespit Sistemi (PLS)
      • V/UHF Radyo Rölesi
      • Haberleşme Servis Podu
    • Deniz Karakol Faydalı Yükleri
      • SAR/GMTI-ISAR Faydalı Yükü
      • Otomatik Tanımlama Sistemi
      • Sonobuoy Podu
      • MAD Boomu
    • Silah Sistemleri
      • Her bir kanatta 500 kg, 300 kg, ve 150 kg kapasiteli 3 adet silah istasyonu
      • TEBER-81 (Lazer Güdümlü Mk-81)
      • TEBER-82 (Lazer Güdümlü Mk-82)
      • L-UMTAS
      • MAM-L (LUMTAS Güdümlü Füze Varyantı)
      • Cirit
      • MAM-C (Cirit Güdümlü Füze Varyantı)
      • HKG-3 (Hassas Güdüm Kiti)
      • KGK (82) Kanatlı Güdüm Kiti
      • Minyatür Bomba

    Kaynak:https://www.defenceturk.net/aksungur-male-sinifi-iha-sistemi

    HIZIR 4×4 Taktik Tekerlekli Zırhlı Araç, kırsal ve kentsel alanlardaki yoğun çatışma koşullarında yüksek performans gösterecek şekilde optimize edilerek 9 personel kapasiteli olarak tasarlanmıştır. Araç yüksek balistik ve mayın koruma seviyesine sahiptir. Komuta kontrol aracı, KBRN aracı, silah taşıyıcı araç (çeşitli silah sistemlerinin kolay entegrasyonu), ambulans aracı, sınır güvenliği aracı, keşif aracı olarak çeşitli konfigürasyonlar için çok yönlü, düşük maliyetli ve kolay bakım sağlayan bir platform araç görevini ifa eder.

    Toplumsal Olaylara Müdahale Aracı (TOMA) üretimiyle savunma sektörüne giren Katmerciler firması Aselsan ile birlikte , zırhlı muharebe aracı Hızır’ın hibrit modeli üzerinde çalışıyor.

    Teknik Özellikler

    Uzunluk5570mm
    Genişlik2490mm
    Uzunluk2610mm
    Personel Kapasitesi9 Personel
    Karın Altı Yüksekliği410mm
    Azami Ağırlık16000kg
    Motor400BG, 1550nm
    Motor Hacmi8.9 Litre 6 Silindir
    Vites Kutusu6 ileri 1 geri
    Transfer KutusuSürekli 4 çeker
    Süspasiyon
    ÖnHidrolik Amortisörlü
    ArkaTam Bağımsız
    Fren SistemiTam Havalı Kuru Disk
    Lastikler395/85 R20 Run-Flar
    Tırmanabilirlik70%
    Azami Hız120km/sa
    Azami Menzil700km
    Emisyon SeviyesiEuro-3

    Hızır

    Kaynak: https://www.defenceturk.net/hizir-2

    Pars 6×6 İzci Özel Maksatlı TAKTİK Tekerlekli Zırhlı Araç (ÖMTTZA)

    Adını bir zamanlar Anadolu’da yaşayan sessiz, çevik ve yırtıcı bir leopar türünden alan PARS ailesinin yeni ürünü Pars 6×6 İzci; keşif ve iç güvenlik harekatları için özel olarak tasarlanmış, yüksek durumsal farkındalık özelliği ile kullanıcısına stratejik avantajlar sunan, modern teknolojileri barındıran, özel maksatlı taktik tekerlekli bir araçtır.

    Yükseklik ayarlanabilir bağımsız hidropnömatik süspansiyon sistemi, farklı yol koşullarında en iyi yol tutuşunu sağlar. Amfibi bir araç olan Pars 6×6 İzci, suda 8 km/s hıza çıkabilmektedir. Aracın ön kısmında bulunan iki kişilik sürücü kabini, şeffaf zırh (balistik cam) uygulaması ve 230° yatay görüş açısı, yüksek sürüş güvenliği, durumsal farkındalık ve konforu sağlamaktadır.

    pars-6x6-izci-1.jpg

    Geniş şeffaf zırhı (balistik cam), aracın ön ve arkasında konumlanmış gece ve gündüz kameraları, sürücü ve komutana daha geniş görüş alanı vermektedir. Araçta, kapı-kapaklar, personel koltukları, silah tutucuları ve iç aydınlatma elemanları araç personelinin de konforunu sağlayacak şekilde tasarlanmıştır.

    Pars 6×6 İzci gövdesi, modüler tasarıma sahip zırh sistemleri sayesinde kullanıcı tarafından istenilen koruma seviyesine getirilebilmektedir. Gövde formu, karın altı yapısı, taban plakaları ve araç için özel geliştirilen mayın korumalı koltuklar, personeli yüksek seviye mayın tehdidine karşı koruyacak şekilde tasarlanmıştır. Pars 6×6 İzci koruma seviyesi ile hem personel taşıma amacıyla üretilen mayın korumalı araçların koruma seviyesine sahip olmakta hem de modern bir zırhlı muharebe aracında beklenen kabiliyetleri bünyesinde bulundurarak farklılığını ortaya koymaktadır.

    Göreve Özgü Özellikler

    • Üstün Hareket Kabiliyeti; Her Türlü Yol ve Arazi Koşulunda Dengeli Sürüş İmkanı,
    • Düz Yollarda Yüksek Süratlerde Dengeli Sürüş İmkanı ve Virajlarda Düşük Savrulma Riski
    • Aracın Suya Girişi Sırasında Kuma veya Çamura Düşük Saplanma Riski
    • Dengeli Yüzme Performansı
    • Şeffaf Zırh (Balistik Cam) ile Yüksek Durumsal Farkındalık
    • Şoför ve Komutanın Yan Yana Yerleşimi Nedeniyle Keşif Sırasında Ortak Gözlem Yapabilme
    • İç Haberleşme Sistemine Gerek Duymadan Komutanla Temas Kurabilme
    • İntikal Halinde Kritik Durumlara Komutanın Anında Müdahale İmkanı
    • Sıcak İklim Koşullarında Geniş Görüş Açısı ile Araç İçerisinde Klimalı Ortamda Kullanım
    • Kilitlenmeyi Önleyen Fren Sistemi (ABS)
    • Merkezi Lastik Şişirme Sistemi (CTIS)
    • Kurtarma Vinci
    • Entegre Edilmiş Yaşam Destek Kiti
    • Yükseklik Ayarlanabilir Bağımsız Hidropnömatik Süspansiyon Sistemi

    Teknik Özellikler

    Güç Ağırlık Oranı22Bg/ton
    MotorDizel
    Uzunluk<6,5m
    Genişlik<3m
    Yükseklik (Gövde)<2,5m
    Havadan NakliyatA400M
    TransmisyonTam Otomatik 6 İleri 1 Geri
    Süspansiyon SistemiBağımsız ve Yükselik Ayarlı Hidro-Pnömatik
    Elektrik SistemiMIL STD 1275, MIL STD 461
    Azami Yol Hızı100 km/s
    Suda Yüzme Hızı8 km/s
    Azami Yol Menzili600 km
    Yaklaşma Açısı50°
    Uzaklaşma Açısı42°
    Azami Meyil Tırmanma%60
    Azami Yan Meyil%30
    Dik Engel Aşma60 cm
    Hendek Aşma120 cm
    Dönüş Yarıçapı<8m
    Sudan Basarak Geçme100 cm


    Pars 6×6 İzci

    Kaynak: https://www.defenceturk.net/pars-6x6-izci

    Airbus A330 MRTT

    Yeni nesil tanker uçağı olan A330 MRTT eski tanker uçak filolarının yerini alması için geliştirildi. 2020’nin Mart ayı itibariyle Avustralya, Fransa, NATO, Suudi Arabistan, Singapur, Güney Kore, Birleşik Arap Emirlikleri ve Birleşik Krallık tarafından verilen A330 MRTT siparişi 60’ı buldu. Bu 60 siparişin 42’si teslim edilmiş olup, teslimatı yapılan uçakların tamamı yukarıda adı geçen ülkeler tarafından operasyonel olarak kullanılmaktadır.

    Yakıt İkmal Kapasitesi

    A330 MRTT, 111.000 kg’lık yakıt kapasitesi ile ek yakıt tankı kullanan tanker uçaklarından bile daha fazla yakıt kapasitesine sahip olup, bu kapasitesi ile güncel olarak tanker uçaklar arasında bu özellikte birinci sırada yer almaktadır. 4 saatlik görev esnasında 50.000 litre yakıt aktarımı yapabilmektedir.

    Taşıma Kapasitesi

    A330 MRTT, yolcu kabinini ve alt güverteyi birleştirerek maksimum 45 tona kadar yük taşıyabilir. 300 asker taşıma kapasitesi olan uçak, gerektiğinde sıhhî altyapı ile donatılarak 40 sedye, 20 kişilik sağlık personeli için oturma alanı ve 100 yolcu taşıyabilmektedir. Alt güvertede 37 tona kadar kargo; 27 LD3 konteyner veya sekiz askerî palet taşıma kapasitesine sahiptir.

    Dağıtım Görevi

    Diğer bir tipik görev, savaş uçaklarının uzun bir mesafeye konuşlandırılmasıdır. A330 MRTT, 5.200 km üzerinde doğrudan bir uçuşta dört savaş uçağının yanı sıra 50 personel ve 12 ton yükün (bagaj, yedek parça ve teçhizat) konuşlandırılmasını destekleyebilir. MMF-AAR-Simulation_20200514-090903_b.jpg

    Önemli Sayılar

    Havadan Yakıt İkmali Operasyonları%97 başarı oranı
    Uçuş Saati125.000 saatten fazla
    Kullanıcı ÜlkelerDünyanın farklı bölgelerinden 8 müşteri
    Görevler3 farklı görev seçeneği

    Teknik Özellikleri

    MotorRolls-Royce Trent 772B (316kN)
    Uzunluk58.82 metre
    Yükseklik17.39 metre
    Kanat açıklığı60.30 metre
    Maksimum hız0.86 Mach
    Maksimum yakıt kapasitesi111.000 kilogram
    Maksimum faydalı yük kapasitesi45.000 kilogram
    Maksimum faydalı yük ile görev menzili8.334 kilometre
    Maksimum yakıt ile görev menzili14.816 kilometre

    Yakıt İkmal Sistemleri

    A330 MRTT, sağladığı üst düzey yakıt kapasitesiyle rakip tanker uçaklarından daha fazla yakıt ikmaline imkan sağlamaktadır. Böylesine büyük bir yakıt kapasitesinin sağladığı avantajlar arasında üsteki uçakların daha az rotasyonu, daha ileri noktalara operasyon kabiliyeti ile bu operasyonlarda daha yüksek verimlilik alınması gelmektedir. Örnek üzerinden anlatmak gerekirse A330 MRTT 111.000 kg’lık yakıt kapasitesine sahiptir, belli sayıda bir A330 MRTT tanker uçak filosu aynı sayıda farklı bir tanker filosundan üstün olabilmektedir. Bu sayede maliyetler ciddi oranda azaltılmaktadır. Daha az uçakla daha fazla imkan yaratılmaktadır. Ayrıca uçakların hizmet ömrü daha uzun olabilmektedir.

    Boom Sistemi

    F-16 Fighting Falcon, F-35A Lightning II veya başka uçaklara yakıt ikmali yapmak için A330 MRTT gelişmiş bir boom sistemi ile donatılmıştır. A330 MRTT dakikada 1.200 galon yakıt ikmal kapasitesi ile küresel olarak ciddiye alınacak bir platform olmakta iddialı konumdadır.

    Kanat Altı Podları

    Kanat altı sistemleriyle dakikada 1.300 kg yakıt ikmali sağlayabilen A330 MRTT, müttefik uçakların hızlı ve güvenilir şekilde yakıt ikmali yapmasına olanak sağlamaktadır.

    Hâlen hizmette olan ve operasyonel olarak kanıtlanmış Cobham 905E kanat altı sistemleri, A330 MRTT’nin Eurofighter, Tornado, Jaguar veya F/A18 Hornet gibi NATO veya müttefik uçaklarına yakıt ikmali yapmalarını sağlar. A330 MRTT’nin dünya çapındaki alıcılarla fizikî uyumluluğu, koalisyonun birlikte çalışabilirliğine izin vermek için oluşturulmuş, kanıtlanmış ve sertifikalandırılmıştır.

    A400M veya C295 gibi sonda donanımlı uçaklara Cobham 805E Gövde Dolum Ünitesi (FRU) aracılığıyla 1.800 kg/dak – 600 US gal/dak gibi yüksek hızla yakıt ikmali yapılabilir.

    FRU, farklı bir yakıt türüne sahip yakıt ikmali alıcılarına izin verir. Bu seçenek, NATO yakıt türünün kanat bölmelerinden aktarılmasını sağlarken, FRU’dan alternatif bir yakıt türü sağlar.

    Bu havadan havaya yakıt ikmali (AAR) sistemleri, kokpitte konumlandırılan gelişmiş bir Yakıt Operatör Konsolu’ndan kontrol edilir ve uçuş ekibinin beklenmedik olaylara zamanında ve eş zamanlı bir tepki göstermesini sağlayarak AAR operasyonunun güvenliğini artırır. Uçak ayrıca gece gündüz yakıt ikmali yapılmasını sağlayan ve yakıt ikmali işlemlerinin yüksek çözünürlüklü video kaydını sağlayabilen yüksek çözünürlüklü 2D/3D dijital sistem olan Gelişmiş Görüş Sistemi’ne sahiptir.

    Global Erişim ile Çok Rollü Stratejik Taşıma

    Geniş gövdesi ile A330 MRTT, stratejik görevlerde her türlü askerî veya insanî yükü taşımak için ideal bir alternatif oluşturmaktadır.

    Çekici ve modern bir tasarıma sahip olan kabin, her sınıfta optimum oturma konfigürasyonları sağlayacak, kapasiteyi en üst düzeye çıkaracak ve havayolu rahatlığı sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Bu özellikler, saf yolcu ve birlik taşımacılığından VIP konuklar için gerekli karmaşık özelleştirmeye kadar eksiksiz bir iç mekan konfigürasyonu yelpazesi sunmaktadır.

    İki yazı da defencetürk sayfasından alıntıdır

    Boeing KC-46A Pegasus

    KC-46A Pegasus tanker uçağı, uluslararası havadan yakıt ikmali prosedürlerine uygun olarak Birleşik Devletler, müttefik ve koalisyon uçakları ile uyumlu olarak işletilebilecek şekilde tasarlanmıştır. Uçak, çok katmanlı koruma sağlayarak tehditleri tespit edebilmekte, bu tehditlerden kaçınabilmekte ve etkisiz hâle getirebilmektedir.

    Boeing KC-46A Pegasus

    • 15 inç 787 tipi gelişmiş elektronik gösterge,

    • Komut ve güvenlik için gelişmiş yedek gösterge ve kumanda,

    • 24 inç üç boyutlu yakıt ikmal göstergesi,

    • Kapsamlı lojistik ürün ve hizmet paketi,

    • Evrensel destek altyapısı,

    • Uzun hizmet ömrü ile maliyet tasarrufu gibi gelişmiş özelikleri ile tanker uçağı piyasasında boy göstermeye çalışmaktadır. USAF-KC-46-Boeing-Flickr-USAF.jpg

    KC-46A Pegasus, Teknik Özellikler

    Genişlik47.5 metre
    Yükseklik16.1 metre
    Maksimum Kalkış Ağırlığı188.241 kg
    Yakıt Kapasitesi96.265 kg
    Uzunluk50.5 metre
    Motor2 Pratt&Whitney PW 4062
    İtki289.13 kN
    Maksimum İniş Ağırlığı140.612 kg
    Maksimum Hız0.86 Mach

    Öz Savunma

    • Elektromanyetik darbe koruması

    • Kimyasal/biyolojik ortamda görev imkanı

    • Yakıt tankı balistik koruması

    • Zırhlı kokpit

    Havadan Yakıt İkmali Özellikleri

    • Genişletilmiş menzil ve geliştirilmiş esneklik

    • Dakikada 1.200 galon ikmal kapasitesi

    Mürettebat Alanı

    • 15 mürettebat kapasitesi

    • Ranza, depo, mutfak ve tuvalet alanı

    Kamera Sistemleri

    • Yüksek çözünürlüklü stereoskopik kamera

    • 185° panoramik alan görüşü

    Pratt&Whitney PW 4062 Motorları

    • Motor başına 62.000 lbf (283.13 kN) itki gücü

    • 120 kilovolt (kV) jeneratörler

    Gelişmiş Kontrollü Uçuş Yakıt İkmal Boom Sistemi

    • KC-10 boom tasarımının modernize edilmiş şekli

    • Dakikada 1.200 galon ikmal kapasitesi

    Yolcu Konfigürasyonu

    • Duruma bağlı olarak 114 yolcu kapasitesi

    • C-17 paletli oturma

    Kargo Konfigürasyonu

    • Taşıma sistemi ile eksiksiz bütünleşme

    • 18 adet 463L palet taşıma kapasitesi

    • Entegre makara sistemi

    • Tüm Amerikan Hava Kuvvetleri yükleyicileri ile uyumlu çalışma

    Havadan Tıbbi Tahliye Konfigürasyonu

    • Hasta destek paletleri ile birlikte 54 hasta kapasitesi

    • 24 sedye / 30 ambulatuvar

    • âcil oksijen / elektrik desteği

    • ABD ve İsrailli yetkililer arasında gerçekleşen toplantıda, ABD yönetiminin, İsrail'in güvenliği ve "İran'ın asla nükleer silah sahibi olmaması için" çalışacağı vurgulandı.

    ABD Ulusal Güvenlik Konseyi Sözcüsü Emily Horne, yaptığı yazılı açıklamada, ABD Ulusal Güvenlik Danışmanı Jake Sullivan'ın başkanlığında bugün ABD-İsrail Stratejik İstişari Grubu'nun çevrim içi toplantısının gerçekleştiğini bildirdi.

    Horne, söz konusu görüşmenin, iki ülke arasındaki önemli güvenlik konuları üzerine yapılan görüşmelerin bir parçası olduğuna işaret etti.

    Toplantıda, yetkililerin ortak bölgesel tehdit ve zorluklar karşısında istikrarı ve güvenliği artırma seçenekleri konusunu ele aldığını belirten Horne, "Sullivan, Biden-Harris yönetiminin İsrail'in güvenliği ve İran'ın asla nükleer silah sahibi olmamasını sağlamak konusunda sarsılmaz taahhüdünü bir kez daha vurguladı." bilgisini paylaştı.

    Horne, ABD'li ve İsrailli yetkililerin gelecek aylarda "yakın ve açık" diyaloğu sürdürme vurgusu yaptığını belirterek, "Sullivan, ileriki müzakereler için İsrailli mevkidaşı Meir Ben-Shabbat'ı, bu ay bitmeden önce Washington'a gelmesi için davet etti." ifadesini kullandı.

    Kaynak: AA

    • Rusya, Hazar Denizi'ndeki filoya ait 15 savaş gemisini düzenlenecek tatbikat kapsamında Karadeniz'e gönderdi.

    Rusya'nın Güney Askeri Bölgesi'nin basın servisinden yapılan açıklamaya göre, Hazar Denizi'ndeki filoya ait 15 savaş gemisi Karadeniz'e gönderildi. Gemilerin, 100 kilometrelik Volga-Don kanalından geçtiği belirtilirken Rostov-na-Donu kentindeki duraktan sonra gemi grubunun Karadeniz’e geçişine devam ettiği aktarıldı.
    Rusya Savunma Bakanı Sergey Şoygu, 6 Nisan'da Rus askeri güçlerinin savaşa hazırlık durumuna ilişkin denetimlere başladıklarını ve ülkenin çeşitli bölgelerinde poligonlarda taktik tatbikatların yapılacağını duyurmuştu.

    Söz konusu eğitim planı kapsamında, nisanda 4 bin 48 askeri tatbikatın yapılacağı belirtilmişti.

    Kaynak: http://www.defenceandtechnology.com

    • Açık Deniz Karakol Gemisi !!
      Türk Deniz Kuvvetleri’nin ihtiyaçlarına binaen iki adet Açık Deniz Karakol Gemisi tedarik edilecek.
      Üretilecek gemilerin güncel tasarımı paylaşıldı gemiler dış görünüş bakımından Ada Sınıfı Korvetler ile birebir aynı olduğu görüldü.
      Paylaşılan tasarımda, Ada Sınıfı Korvet formundaki geminin sadece 76mm’lik baştopu silah sistemine sahip olduğu ve herhangi bir füze barındırmadığı görüldü. Gemide Atmaca füzesi veya RIM-162 Hava Savunma Sistemi bulunmayacak. Gemiler her ne kadar karakol gemisi de olsa en azından kendini düşman hava tehditlerine karşı korumak için bir hava savunma sistemi bulundurması fikrimizce gereklidir.
      İlk gemi 2023 yılında donanmaya teslim edilecek. Tahminimizce ilk geminin üretimine bu yıl başlanacak.
    • Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ), AIRBUS tarafından geliştirilen yeni nesil yolcu uçağı A320 ailesinin uzun uçuşlar için tasarlanan A321XLR uçağında tek kaynak olarak ilk “Section-18” panellerinin modifikasyonunu ve üretimini tamamladı, sevkiyatını gerçekleştirdi.
    • TSK TelRıfat'a havadan bildiri attı. Bildiride yazılanlar şöyle: " Kandil çetelerine güvenen kişinin hali, suyu elekte taşımak isteyen kişinin hali gibidir. 3 yıl önce Afrin'de olanlar buna delildir. Bölgenin gerçek sahipleri topraklarına geri dönecek"

    Whisper  mehmet civan

    Babamın kuzeni vardı onun Gürcistan'da tanıdıkları vardı 36 askerimiz şehit olduktan sonra şöyle demişti "Ruslar er yada geç intikamını alır siz onların savaş uçağını düşürdünüz intikamını kat kat fazlasıyla aldılar"

    Ruslar cidden kendilerine karşı bir şey yapıldığında hemen daha sert karşılık veriyorlar Allah yardımcımız olsun

    Covid19 test sonucum pozitif çıktı. Virüs akciğerlerime inmiş vaziyette. Büyük bir ihtimalle yatışım gerçekleşecek. Burada kırdığım, üzdüğüm arkadaşlarım var ise hakkını helal etsin. Benden yana helal olsun. Sağlığınıza dikkat edin bunun şakası yok. Allaha emanet olun! görüşmek üzere inşallah

    Geçmiş olsun abim inşallah sağ salim atlatırsın güzel haberlerini alırız