ArdaAlper tarafından yazılan gönderiler

    Harici İçerik www.instagram.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.

    Uçağın düşmeden önceki son görüntüleri

    FNSS SAMUR SEYYAR YÜZÜCÜ PLATFORM

    SAMUR, Türk Kara Savunma Sanayi’nin sözleşmeye bağlanmış ilk özgün tasarım ve geliştirme projesidir. SAMUR Sistemi Türk Silahlı Kuvvetleri’nin taktik harekat ihtiyaçlarına uygun olarak, muharebe sahasında sulu açıklıklardan süratle ve emniyetle geçişini sağlayacak bir nakliye takımı ve köprü sistemidir.

    Dizel motor, otomatik şanzıman, pnömatik süspansiyon sistemi ve hidrolik fren sistemi ile SAMUR Sistemi, ileri ve geri yönlerde %60 eğimde ve %30 yanal eğimde karada sürüş kabiliyetine sahiptir. 2 adet pompa jetinin sağladığı suda sürüş ve 360° manevra kabiliyetine sahiptir.

    syhk-info.jpg

    Tek başına askeri yük sınıfı (AYS) 21 Paletli araç, iki adet sistemin yan yana gelerek birleşmesi ile oluşturulan ikili nakliye takımında AYS 85 Paletli araç ve üç adet sistemin yanyana gelerek rampalarından birleşmesi ile oluşturulan üçlü nakliye takımında AYS 120 Tekerlekli araç taşıma kabiliyetine sahiptir. 12 adet SAMUR Sistemi bir araya gelerek 150 m uzunluğunda bir köprü oluşturmakta ve araçların kıyılar arası geçişine olanak sağlamaktadır. Muharebe sırasında kısıtlı zamanı en iyi şekilde kullanmayı hedefleyen sistem ile en fazla 10 dakikada ikili nakliye takımı kurulabilmektedir. SAMUR Sistemi’nde, kurtarma vinci, otomatik yangın bastıma sistemi, sabit yangın söndürme sistemi, taşınabilir yangın tüpleri ve artı basınç BK sistemi ile güvenlik önplanda tutulmaktadır

    tekli-nakliye-takimi.jpg

    ikili-nakliye-takimi.jpg

    uclu-nakliye-takimi.jpg

    kopru.jpg

    Benzer amaçlar için tasarlanan dünya çapındaki diğer tüm sistemlerden daha üstün özelliklere sahip olan SAMUR, FNSS mühendisleri tarafından milli imkanlarla tasarlanmıştır. SAMUR Sistemi, 8X8 sürüş yapısı, bir sistemde 4 adet rampa taşıması, standart olarak sunulan acil ve kıyı demirleme sistemi, balistik koruması, arıza tespit kolaylığı sağlayan elektronik veri iletişim altyapısı ile benzer sistemlerden ayrılmaktadır.

    Gökbey Genel Maksat Helikopteri

    Gökbey Genel Maksat Helikopteri !!

    TUSAŞ tarafından, 2010 yılından itibaren geliştirilmeye başlanan Gökbey Genel Maksat Helikopteri. 2018 yılında ilk prototipi ilk uçuşunu yaptı. Hemen ardından Gökbey 2019 yılında ikinci prototipi ilk uçuşunu yaptı. 2020 yılında ise TEI tarafından geliştirilen Türkiye'nin ilk helikopter motoru olan TS-1400 TUSAŞ'a Gökbey'e entegre edilmek üzere teslim edildi.

    Seri üretime girmesiyle birlikte halen envanterimizde buluna UH-1 helikopterleri emekli edilmeye başlanacak.

    Normal şartlarda bu yıl seri üretime girmesi bekleniyordu. Ancak yaşanan gelişmeler neticesinde ilk seri üretim 2022 yılında başlayacak. Üretilen ilk 3 helikopter ise jandarmaya teslim edilecek.

    Daha sonrasında ise önümüzdeki zamanlarda her ay 2 adet olmak üzere toplam bir yıl içinde 24 adet Gökbey teslim edileceğini açıkladı.

    HİSAR-A'ya ait alt sistemlerin muayene ve kabul faaliyetleri tamamlandı

    ?2021 yılı içerisinde ilk milli ve yerli hava savunma füze sistemi HİSAR-A+’nın teslimatı gerçekleştirilecek.

    ?2022'de HİSAR-O+’nın teslimatlarına başlanacak.

    HİSAR

    HİSAR

    HİSAR

    HİSAR

    HİSAR HAVA SAVUNMA SİSTEMİ

    HİSAR, karadan havaya füze savunma sistemi grubudur. Grup içinde, alçak irtifa hava savunma füzesi sistemi HİSAR-A, orta irtifa hava savunma füzesi sistemi HİSAR-O ve uzun menzilli hava ve füze savunma sistemi HİSAR-U (Daha sonradan adı Siper olarak değiştirilmiştir.) yer alır. Sistemler, Aselsan ve Roketsan liderliğinde 2007'den itibaren geliştirilmektedir.

    HİSAR-A

    Hisar-A (Alçak İrtifa Hava Savunma Füze Sistemi), FNSS ACV-30 aracı şasisine montelenmiş dört dikey Hisar-A lançerinden ve füzelerinden oluşur. Araçlı Hisar-A sistemine, bağımsız bir sistem olabilmesi için, bir hava gözetleme radarı ve bir elektro-optik/kızılötesi (EO/IR) sistemi montelenmiştir.

    • Minimum menzil: 2 km
    • Maksimum menzil: 15 km
    • Minimum irtifa: 30 metre
    • Maksimum irtifa: 5 km

    HİSAR-O

    HİSAR-O (Orta İrtifa Hava Savunma Füze Sistemi), Mercedes Zetros şasisine monte edilmiş dikey bir lançerden oluşur.

    • Minimum menzil: 3 km
    • Maksimum menzil: 25+ km
    • Minimum irtifa: 50 metre
    • Maksimum irtifa: 15 km
    • Mach hızı: Mach 2

    HİSAR-U (SİPER)

    Siper (HİSAR-U); ASELSAN, ROKETSAN ve TÜBİTAK Sage tarafından başlatılan, geliştirme çalışmaları devam eden yüksek irtifa ve uzun menzilli bir hava savunma sistemidir. Gemi ve kara konuşlu olarak kullanılması planlanan füzenin 100 km’den fazla menzile, çift darbeli motora, Aktif Radar Arayıcı (RF) başlığa, Kızılötesi Görüntüleyici Arayıcı Başlık (IIR) ile Terminal Güdüm yeteneğine sahip olması bekleniyor. Sistem özellikle Türk Donanaması'nın en büyük muharip gemi projesi olan TF-2000 Hava Savunma Harbi Destroyeri’nde de kullanılacak.

    • Minimum menzil: 30 km
    • Maksimum menzil:150+ km
    • Minimum irtifa: 100 metre
    • Maksimum irtifa: 20 km