ArdaAlper tarafından yazılan gönderiler

    DÜNYA’NIN EN BÜYÜK UÇAK GEMİSİ

    Gerald R. Ford

    Dünya'nın en büyüğü

    USS Gerald R. Ford (CVN-78), Amerika Birleşik Devletleri Donanması'nın uçak gemilerinden birisidir. Gerald R. Ford sınıfı ilk uçak gemisidir. Gemi, adını ABD'nin 38. Başkanı Gerald R. Ford'un adını aldı.

    Yapımı, 11 Ağustos 2005'te Northrop Grumman tersanesinde, taşıyıcının yan kabuk ünitesinin bir parçasını oluşturan 15 tonluk bir plaka için törensel bir çelik kesimi gerçekleştirmesiyle başladı. Gerald R. Ford, 13 Kasım 2009'da kızağa kondu. 11 Ekim 2013'te denize indirildi. Gerald R. Ford, Aralık 2012'de hizmet dışı bırakılan USS Enterprise yerine donanmaya girdi.Başlangıçta 2015 yılında teslim edilmesi planlanan Gerald  Ford, 31 Mayıs 2017 tarihinde Donanmaya teslim edildi ve ABD Başkanı Donald Trump tarafından 22 Temmuz 2017 tarihinde resmen görevlendirildi.2017 itibarıyla, Gerald R. Ford, dünyanın en büyük uçak gemisidir.

    • Boeing, Türk havacılık sanayiinin rekabetçiliğini ve küresel tedarik zincirine entegrasyonunu desteklemek amacıyla, aralarında TUSAŞ, THY Teknik, Aselsan ve Havelsan gibi şirketlerin de bulunduğu 36 Türk şirketi ile SAHA, OSSA ve HUKD kümelenmelerinden temsilcilerin katılımıyla bir tedarikçi forumu düzenledi.
      Dijital platform üzerinden düzenlenen forumda katılımcılara havacılık sektörünün mevcut piyasa görünümü ve pandemi sonrası döneme yönelik sektörün toparlanma süreçleri hakkında bilgi aktarıldı. Ayrıca, Türk sanayicilerin Boeing tedarik zincirine katılım süreçlerine ilişkin bilgi verildi.
      Boeing Türkiye Genel Müdürü ve Ülke Temsilcisi Ayşem SARGIN, gerçekleştirilen foruma ilişkin, “Boeing olarak, havacılık sanayiinde önemli büyüme potansiyeline sahip olan Türkiye’yi güvenilir bir ortak olarak görüyoruz. Türkiye ile stratejik ortaklığımızın temelini oluşturan Boeing Türkiye Milli Havacılık Planı kapsamında bugüne kadar yaptığımız faaliyetlerle her zaman Türkiye’de Türk sanayii ile birlikte büyümeye odaklandık. Bugün, üretimleriyle farklı programlarımıza katkıda bulunan tedarikçilerimiz ve bu sektörde yer almayı planlayan şirketlerle bir araya gelerek sektörümüzün pandemi sebebiyle içinden geçtiği bu zor dönemi nasıl aşacağını, iyileşme süreçlerini ve yeni büyüme döneminin imkanlarını birlikte değerlendirdik.” açıklamasında bulundu.
      Kasım 2017’de açıklanan Boeing Türkiye Milli Havacılık Planı’nın en önemli bileşenlerinden biri olan Havacılık Sanayii Geliştirme Programı kapsamında bu zamana kadar toplam üç tedarikçi eğitimi programı ve Ticaret Bakanlığı işbirliği ile “Havacılıkta Tedarik Zinciri Geliştirme ve İhracat Konferansı” düzenlendi. Tedarikçi forumu ise, pandemi başlangıcından bu yana Boeing ve Türk havacılık sanayiini en geniş kapsamda bir araya getiren bir etkinlik olmasının yanı sıra, sektörün küresel ölçekte yükselmesine ilişkin yeni yol haritasına odaklanması sebebiyle önem taşımaktadı
    • Textron Systems, ??ABD ordusunun Shadow İHA'larını modernize edecek

    Textron Systems, ABD ordusunun kullandığı Shadow Block II Taktik İHA sistemlerini modernize etmek için 607 milyon dolara kadar bir sözleşme imzaladığını duyurdu. Söz konusu sözleşme, mevcut Shadow Block II Taktik İHA’ların yükseltilmiş Blok III konfigürasyonuna uyarlanmasının yanı sıra lojistik desteği, saha hizmetleri ve mühendislik desteğini kapsıyor.
    66 milyon dolar bedelle 36 Shadow Blok III İHA tedarik edilecek.

    Tank katili

    Türkiye'nin almayı reddettiği uçak A-10

    A-10

    A-10 Thunderbolt II, kara birliklerine yakın hava desteği sağlama görevi için özel olarak geliştirilen ilk hava platformudur. Orijinal takma adı "Warthog" (kısaca Hog) olmasına rağmen II. Dünya Savaşı'nda kara birliklerine yakın hava desteği sağlamış olan P-47 Thunderbolt'a izafeten aynı isimle anılmaktadır.

    Amerikalı Fairchild Republic firması tarafından üretilen A-10 Thunderbolt II, düşük irtifa ve düşük hızda manevra yapabilen, isabetli silah sevk yeteneği olan basit ve etkili, her türlü yer hedefine özellikle de tank ve zırhlı araçlara saldırabilen iki motorlu bir jet uçağıdır. Soğuk Savaş döneminde alçak uçuşla Sovyet tank ve zırhlılarını imha etmek üzere tasarlanmıştır. "Tank Katili" olarak anılır. Savaş alanı üzerinde 300 m altındaki irtifalara inip büyük kanat alanı sayesinde düşük hızlarda yerdeki düşman unsurlarını ateş altına alabilir. Kısa ve ham pistlerden iniş-kalkış yapabilmesi Thunderbolt'a cepheye yakın alanlardan harekat olanağı sağlar. Oldukça dayanıklı bir uçaktır, bu da ona geniş bir kombat yarıçapı ve savaş alanında uzun süre kalabilme yeteneği vermektedir. Sistem ve zırhı sayesinde hayatta kalma olasılığı yüksektir. Hasara karşın pilotun uçağı üsse geri döndürebilecek şekildeki dizaynı ve görev yükü-menzili uçağın dikkat çeken unsurlarıdır. Pilot kabininin etrafı 3.8 cm kalınlığında titanyum zırh ile kaplıdır. Uçağın tümü zırhlı değildir, zırh sadece kokpite ve yakıt deposuna uygulanmıştır. Uçağın dizaynında performanstan çok alçak irtifa (300 m) seyirlerinde yerden açılacak ateşe karşın hedefin imhası ve üsse dönme esas alınmıştır. Bu özellikleri kullanıcı pilotların uçağa güven duymasına ve hedefe giderken konsantrasyonunun korunmasını sağlar. I. Körfez Savaşı'nda bazı A-10 uçaklarında, gövde ve kanatlarda 30 cm civarında uçaksavar mermi delikleri olmasına karşın uçaklar üsse geri dönebilmiştir.

    sars mers ebola vb virüsler gerçekte var olan virüslerdir. Sadece şuan korona diye uydurdukları yalandan vurisle boşuna mücadeleye kalkıyoruz. Bu yalanı dünyaya salıp küresel olarak paniğe sürüklemelerin sebebi ekonomilerdir. Ekonomiyin hedef alan gizli güçler yeni dünya düzeni için varlar. Onların amaçları yeni dünya düzenini kurmaktır

    Kovid-19, Sars virüsünün bir türevidir hem tarihe bakarsan 100 yılda bir tüm dünyayı etkileyen bir virüs çıkar bize de Korona denk geldi ilaçlar öldürüyor diyorsun ama ben kaç kişi gördüm ilaç içmeden ölen korona hastaları onlar niye öldü o zaman ?