Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ Genel Müdürü Kotil, yapay zekanın ikinci bir pilot gibi görev yaptığı Milli Muharip Uçak (MMU) yanında insansız uçak teknolojileri konusunda çalışmalar yaptıklarını belirtti.
TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil, SAHA İstanbul tarafından savunma, havacılık ve uzay sektöründe faaliyet gösteren firmalara özel hazırlanan Yöneticilik Gelişim Programı'nda (SAHA MBA) yürüttükleri projelere ilişkin açıklamalarda bulundu.
Şirketin 3 uçak, 6 helikopter, 2 insansız hava aracı ve hedef uçak projeleri yürüttüğünü ifade eden Kotil, bunun yanında uydu projelerini sürdürdüklerini söyledi.
Kotil, en önemli projelerinin MMU olduğuna dikkati çekerek, proje için 3 bin TUSAŞ personeli yanında, projeye katkı verecek diğer şirketlerde de 3 bin personele ihtiyaç duyulacağını bildirdi.
5. nesil uçaklarda tek pilot bulunduğunu, yapay zekanın ise ikinci pilot gibi görev yaptığını anlatan Kotil, MMU'nun da bu özelliğe sahip, "daha zeki bir uçak" olduğunu vurguladı. Kotil, uçağın 2023'te motorunu çalıştıracağını, 2025'te uçacağını, 2028'de Hava Kuvvetlerine teslim edileceğini dile getirerek, "Bunu başarınca Türkiye neyi başarıyor? ABD neyi başarıyorsa biz de onu başarıyoruz." dedi.
MMU'nun motorunun TR Motor tarafından geliştirildiğine işaret eden Kotil, motorun alt ve yan bileşenlerinin geliştirilmesinde başka firmaların da desteğini beklediklerini kaydetti. Kotil, "İniş takımlarını bir Türk şirketi bir İtalyan şirketiyle yapacak, hakları Türkiye'de olacak. İklimlendirme Türkiye'de yapılacak. Uçağın MMU olabilmesi için tamamen Türkiye'ye ait olması gerekiyor." diye konuştu.