ArdaAlper tarafından yazılan gönderiler

    ORANLAR

    Adana86,95
    Adıyaman199,70
    Afyon70,43
    Ağrı59,02
    Aksaray231,44
    Amasya279,89
    Ankara184,29
    Antalya143,86
    Ardahan134,15
    Artvin131,56
    Aydın109,11
    Balıkesir344,84
    Bartın136,20
    Batman46,11
    Bayburt161,15
    Bilecik227,69
    Bingöl69,56
    Bitlis37,04
    Bolu183,61
    Burdur82,74
    Bursa159,68
    Çanakkale348,81
    Çankırı247,88
    Çorum232,77
    Denizli68,40
    Diyarbakır36,28
    Düzce123,33
    Edirne265,84
    Elazığ117,87
    Erzincan200,06
    Erzurum118,95
    Eskişehir235,25
    Gaziantep134,16
    Giresun397,57
    Gümüşhane124,20
    Hakkari35,65
    Hatay89,13
    Iğdır145,05
    Isparta112,88
    İstanbul401,62
    İzmir156,48
    Kahramanmaraş89,03
    Karabük106,32
    Karaman154,95
    Kars55,80
    Kastamonu329,19
    Kayseri260,16
    Kırıkkale114,46
    Kırklareli298,28
    Kırşehir95,87
    Kilis324,25
    Kocaeli262,11
    Konya334,97
    Kütahya153,12
    Malatya283,32
    Manisa82,72
    Mardin31,24
    Mersin110,66
    Muğla112,81
    Muş33,57
    Nevşehir124,28
    Niğde140,58
    Ordu322,96
    Osmaniye244,10
    Rize250,03
    Sakarya181,17
    Samsun586,84
    Siirt22,65
    Sinop354,80
    Sivas114,33
    Şanlıurfa28,98
    Şırnak13,57
    Tekirdağ273,06
    Tokat273,47
    Trabzon278,24
    Tunceli86,29
    Uşak38,71
    Van31,58
    Yalova400,65
    Yozgat169,17
    Zonguldak126,01

    Eurofighter Typhoon, Avrupa Birliği yapımı çok amaçlı, çift

    motorlu, delta kanatlı avcı uçağı. Tasarımı Fransız Dassault Rafale, İsveçli Saab Gripen uçakları temel alınarak yapılmıştır. Çeviklik ve gelişmiş elektronik sistemleri en belirgin özelliklerindendir.
    TARİHİ
    1970'lerin ortasında Fransa, Almanya ve İngiltere, European Combat Aircraft (ECA) programını oluşturdular. 1979 yılında konsorsiyum üyelerinin ihtiyaçları doğrultusunda (örneğin Fransa'nın taşıyıcı gereksinimi) European Combat Fighter (ECF) programı oluşturuldu. Ancak ulusal prototiplerin geliştirilmesi ve şartnamelerde yaşanan zorluklardan dolayı European Combat Fighter projesi 1981 yılında iptal edildi.
    Daha sonra Almanya, İtalya ve İngiltere Çevik Savaş Uçağı (Agile Combat Aircraft-ACA) programını başlattılar. Ancak Almanya ve İtalya'nın programa bütçe ayırmakta yaşadığı sıkıntılar sebebiyle işbirliğinden çekilmeleriyle,İngiltere programa kendi başına devam etme kararı aldı. 1983'te ise İngiltere, Fransa, Almanya, İtalya ve İspanya "Geleceğin Avrupalı Savaş Uçağı" (Future European Fighter Aircraft-F/EFA) projesini başlattılar. Projenin misyonu hem kısa mesafede kalkış, hem de görüş ötesi (Beyond Visual Range) özelliğine sahip bir savaş uçağı oluşturmakdı.
    1984 yılında Fransa taşıyıcı konusundaki gereksinimini tekrar dile getirdi ve EFA projesinden yönetme talebinde bulundu. İngiltere, Almanya ve İtalya ise bu talep üzerine yeni bir EFA programı oluşturdular. Sonraki yıllarda ise Fransa kendi ACX projesini (şimdiki Dassault RAFALE savaş uçağı) gerçekleştirmek üzere resmen EFA projesinden çekildi.
    1985 yılına gelindiğinde ise İngiliz Havacılık Sanayi (British Aerospace-BAe) EAP'ı İngiliz Havacılık Sanayi'nin Warton kasabasında bulunan üssünde aşağı yukarı bitirmişti. Ağustos 1986'da EAP ilk uçuşunu gerçekleştirdi ve Eurofighter'a bir yöneliş başladı. Eurofighter'ın dizayn çalışmaları EAP in verileri kullanılarak bundan sonraki 5 yıl boyunca devam etti. Projeye dahil ülkelerin başta öngördükleri ihtiyaç ve yapılacak üretim şöyleydi; İngiltere 250, Almanya 250, İtalya 165 ve İspanya 100. Bu sayı aynı zamanda ülkelerin projedeki paylarına göre belirlenmiştir. Ülkelerin projedeki payları ise şöyleydi; İngiltere %33, Almanya %33, İtalya %21 ve İspanya %13.
    1986'da ayrıca Eurofighter'ın Münich tabanlı versiyonu olan Eurofighter Jagdflugzeug GmbH`da görücüye çıkmıştır.`Bu versiyon EuroJet Turbo GmbH tarafından yönetilip, Rolls-Royce, MTU, FiatAvio (şimdiki Avio) ve ITP ortaklığıyla üretilmiştir.
    Eurofighter'ın ilk uçuşu 27 Mart 1994 Messerschmitt-Bölkow-Blohm'un test pilotu Peter Weger tarafından Bavyera (Almanya) dolaylarında gerçekleştirildi (test uçuşunda kullanılan prototip şu anki Eurofighter EF 2000'dir). 1990'lar uçağın geliştirilmesi ve projenin yürütülmesi konusunda oldukça verimli geçmiştir.
    Son olarak uçağın üretimiyle ilgili yapılan anlaşma sonucunda ; İngiltere 232, Almanya 180, İtalya 121 ve İspanya 87 Eurofighter sipariş etmiştir. Bunlardan 112 adedi Tranche-3A modelidir ve İngiltere 40, Almanya 31, İspanya 20 ve İtalya 21 adet Tranche 3A modelinden sipariş etmiştir. Siparişlerin toplam bedeli 9 milyar avrodur.
    Uzunluk: 15.96 m (52.4 ft)
    Mürettebat: 1
    Kanat Açıklığı:10.95 m (35.9 ft
    Kanat Açıklığı:5.28 m (17.3 ft)
    Kanat Alanı:51.2 m²
    Boş Ağırlık:11,000 kg(24.000 lb)
    Yüklü ağırlığı: 16.000 kg
    Max.Kalkış Ağırlığı:23.500 kg (51.800 lb)
    Motor:2 x Eurojet EJ200 ard yakma turbofan
    Motor Gücü: 60 kN (13.500 lbf) her biri
    Yakıt kapasitesi: 5.000 kg (11.020 lb)
    Maksimum hız :
    Menzil:2900 km (1,800 mil)
    Servis Yarıçapı:19812 m (65,000 ft )
    Tırmanış:315 m / s(62.000 ft / dak )
    İtme/Ağırlık:1.15
    Yüksek Irtifada: (2495 km / s veya 1550 mil)
    Deniz seviyesinde: Mach 1.25 (1530 km / s veya 950 mph)

    EURO FIGHTER

    EURO FIGHTER

    Bangladeş’e Eurofighter Teklifi

    Bangladeş, silahlı kuvvetlerindeki modernizasyon süresi kapsamında envanterindeki mevcut F-7 ve MiG-29 jetlerini değiştirmeye yönelik arayışa başladı. Bu kapsamda çok maksatlı bir savaş uçağı tedarik etmek isteyen Bangladeş’e İtalya’dan Eurofighter Typhoon teklifi geldiği belirtildi.

    Hava kuvvetleri için iki motorla çalışan ve minimum 5 bin kg yük taşıma kapasitesine sahip bir platform aradığını belirten Bangladeş’in ayrıca faz dizinli radar da istediği belirtildi.

    İtalya’nın Eurofighter dışında Bangladeş’e AW101 helikopteri ve C-27J Spartan nakliye uçağı teklifi sunduğu da kaydedildi.

    UTKU’dan Müjdeli Haber: İlk Kez Çalıştırıldı

    İstanbul Teknik Üniversitesi öğrencileri tarafından kurulan Savunma Teknolojileri Kulübü’nün (SAVTEK) düzenlediği Savunma Teknolojileri Günleri çevrimiçi olarak başladı. Sektörden çok sayıda konuşmacının yer aldığı etkinlikte, yürütülen mevcut projelere de değinildi.

    Savunma Sanayii Başkanlığı Motor ve Güç Aktarma Sistemleri Daire Başkanı Mesude Kılınç, yeni nesil hafif zırhlı araçlar için geliştirilen UTKU motor ve transmisyon hakkındaki gelişmeleri etkinlikte duyurdu. 1000 beygir gücündeki motorun ilk çalıştırılmasının gerçekleştiğini belirten Daire Başkanı Kılınç, transmisyonun ise yakın zamanda ilk kez çalıştırılacağını açıkladı.

    2023 yılında kabul edilmesi beklenen sistemde turboşarj, elektronik motor kontrol ünitesi, transmisyon fren sistemleri, tork konvertör gibi parametreler yerli olarak üretildi.

    UTKU’nun, yeni nesil zırhlı araçların palet grubunda ve Fırtına obüsünde kullanılması planlanıyor.

    Yeni Nesil Hava Hâkimiyet prototip

    ABD 6’ncı Nesil Çalışmalarına Başladı

    ABD Hava Kuvvetleri eski Tedarik Başkan Yardımcısı Will Roper'ın açıklamalarına göre, altıncı nesil savaş uçağı NGAD (Next Generation Air Dominance NGAD/ Yeni Nesil Hava Hâkimiyeti) için prototip faaliyetleri devam ediyor. Gizli olarak yürütülen program kapsamında uçuş ve demonstrasyon testleri için çalışmaların başladığı belirtildi.

    Geçen yıl Hava Kuvvetleri Birliğinin yıllık konferansında, dijital olarak tasarlanmış uçak ilk kez uçurulmuştu.

    Tempest ve FCAS programlarından farklı olarak, NGAD kapsamında insanlı ve insansız bir uçak geliştirilecek. Yeni platformun 5’inci nesil ile radar kesit alanı düşüklüğü ve silah sitemlerinde benzerlik göstermesi; aynı zamanda lazer silahıyla da donatılması planlanıyor.

    Will Roper, 6’ncı nesilin F-35'ten daha sürdürülebilir uçak tasarlama şansını temsil ettiğini belirtmiş ve yeni uçağın F-35’in yerine geçebileceğinin sinyalini vermişti.

    ABD Donanmasının ilk Block V Tomahawk Füzesi

    ABD Deniz Hava Sistemleri Komutanlığı, ABD Donanmasının ilk Block V Tomahawk seyir füzesini teslim aldığını duyurdu.

    2019 yılında Raytheon ile imzalanan 349 milyon dolar değerinde anlaşma kapsamında, 3 bin 790 adet RGM-109 Tomahawk füzesinin Blok IV seviyesinden Blok V seviyesine yükseltilmesine karar verilmişti.

    Donanma Hava Sistemleri Komutanlığı haber bültenine göre, ilk Block V füzeleri, mevcut Tomahawk Block IV’lerin modernize edilmiş varyantı olarak ön plana çıkıyor.

    Süreç kapsamında 15 yıllık hizmet ömrü kaldığı belirtilen Blok IV füzelerindeki bileşenler değiştirilecek.

    Azami menzili 460 kilometre olan Tomahawk ailesinde Block IV’ler, öncüllerinden farklı olarak hem deniz hem de kara hedeflerine karşı kullanılabilmelerine olanak sağlayan çift modlu bir sensöre sahip.

    İtalyan F-35’leri Operasyona Hazır

    Bu ayın başında İtalyan uçak gemisi ITS Cavour’da (CVH 550) deniz testlerine başlayan iki adet F-35B Lightning II uçağının operasyona hazır olduğu açıklandı.

    F-35 Müşterek Program Ofisi, F-35 Entegre Test Gücü (Pax River ITF) ve Cavour'un mürettebatından gelen yaklaşık 180 kişilik bir ekiple beş hafta süren uçuş testlerinde 115’ten fazla kısa kalkış ve 120 dikey iniş denemesinin yapıldığını duyurdu.

    Testler, İtalyan Donanmasının Cavour'da F-35B uçuş operasyonlarını güvenli bir şekilde yürütmesine yönelik eğitimleri de içerdi. STOVL (Short Take-Off and Vertical Landing) özelliğe sahip F-35B’lerin gemiye entegrasyonu ise 2020’de 16 aylık süreçle tamamlandı