Telefonu yan tutun ![]()
ArdaAlper tarafından yazılan gönderiler
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Herkese günaydın gününüz güzel geçsin inşallah
-
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) hava savunma, erken ihbar gibi görevler icra edecek Hava SOJ projesi için çalışmalarına devam ediyor.Düşman haberleşme sistemleri ve radarlarının tespit/teşhis edilmesi, konumlarının bulunması ve bu sistemlerin özellikle sınır ötesi harekâtta dost unsurlara karşı kullanılamaması amacıyla karıştırılması hedefiyle geliştirilen Hava SOJ projesi kapsamında önemli bir adım daha atıldı. Hava SOJ projesinde tercih edilen Bombardier Global 6000 uçaklarına entegre edilecek olan görev sistemleri milli imkanlar kullanılarak üretilecek. Dünya’da sadece savunma sanayiinde söz sahibi birkaç firma tarafından gerçekleştirebilecek, oldukça karmaşık ve yüksek zorluk derecesine sahip bir proje olan Hava SOJ kapsamında TCI ile gerçekleştirilen İş birliği kapsamında iç kabin tasarımı ve komponentlerinin üretim ve tedariki ile montajı iş paketlerinin yapılması hedefleniyor.
İmza töreni sonrası açıklamada bulunan TUSAŞ Genel Müdürü Prof. Dr. Temel Kotil, “Gerçekleştirilen iş birliği ile hali hazırda devam eden elektronik harp uçakları entegrasyon ve modifikasyonu kabiliyetimizin daha da güçlenmesini hedefliyoruz. Devletimizin ve silahlı kuvvetlerimizin isterleri doğrultusunda ülkemizin ihtiyaç duyduğu özgün hava platformlarını ve özel görev platformlarını milli imkanlarla kazandırmaya devam edeceğiz. Emeği geçen tüm arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.” dedi.
TUSAŞ ana yükleniciliğinde yürütülen Hava SOJ Projesi, Türk Silahlı Kuvvetlerinin ihtiyaç duyduğu elektronik harp özel görev uçaklarının geliştirilmesi amacıyla Ağustos 2018’de başlatılmıştı. Proje kapsamında toplamda 4 adet Hava SOJ uçağının geliştirilerek silahlı kuvvetlere teslim edilmesi hedefleniyor. Projede TCI ile yaklaşık 5 yıl olarak öngörülen bir takvime uygun olacak şekilde çalışmalar yürütülecek ve bu süre zarfında TUSAŞ ve TCI mühendisleri ortak çalışmalar yürütecek.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Rusya’nın stratejik nükleer denizaltısı ‘Borei’ ilk kez ‘Army-2021’de gün yüzüne çıkacak
Rus Pasifik Filosu’nun basın servisinden yapılan açıklamada, Borei tipi stratejik nükleer denizaltısının Kamçatka’da 22-28 Ağustos tarihleri arasında düzenlenecek ‘Army-2021’ Uluslararası Askeri ve Teknik Forumu’nun statik alanında sergileneceği belirtildi.
Rus donanmasında halihazırda dört adet Proje 955/Proje 955A stratejik füze taşıyan denizaltı yer alıyor. Knyaz Oleg dışında, üç Project 955A denizaltısı daha bulunuyor. Rusya Savunma Bakanlığı, Borei-A sınıfı denizaltıların, varyantlarına göre daha sessiz ve gelişmiş manevra kabiliyetine sahip olduğunu belirtiyor.
Sovyet döneminden beri Rusya tarafından geliştirilen ilk denizaltı olma özelliği taşıyan 170 m uzunluğundaki Borei sınıfı denizaltıların deplasman tonajı satıhta 14.720 ton, dalmış 24.000 ton. Hızı ise sualtında 30 kt, yüzeyde ise 15 kt'a ulaşabiliyor.
955A Borei sınıfı nükleer reaktörlü balistik füze denizaltısı, 16 adet Bulava füzesi taşıyabilir. 8.000 kilometre (5.000 mil) menzile sahip olan füze, her biri 150 kilotonluk 10 savaş başlığı taşıyabiliyor._ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
ABD, Rusya ile gerginlik yaşayan ve topraklarının bir bölümü işgal edilen Ukrayna'ya 150 milyon dolarlık askeri yardım yaptı.
ABD Savunma Bakanlığı, Ukrayna Güvenlik Yardım İnisiyatifi kapsamında Ukrayna ordusuna aralarında elektronik harp cihazlarının da bulunduğu 150 milyon dolarlık askeri yardım sağlandığını duyurdu.
Bakanlık tarafından yapılan açıklamada, "Savunma Bakanlığı, USAI kapsamında Ukrayna kuvvetlerinin ülkenin toprak bütünlüğünü korumasına, sınır güvenliği ve NATO ile birlikte çalışabilirliği geliştirmesine yardımcı olmak için eğitim ve ekipman desteklerini içeren 150 milyon dolarlık yeni bir yardım paketi sağladı." ifadelerine yer verildi.
Açıklamada, söz konusu 150 milyon doların ABD Kongresinin 2021 mali yılı savunma bütçesinden Ukrayna'ya verilmesi şart koşulan 250 milyon dolarlık yardımın parçası olduğu kaydedildi.
Yardımın, Ukrayna ordusunun iletişim, komuta, kontrol ve savunma kabiliyetlerine katkı sağlayacağı ifade edilen açıklamada, yardım paketinde, topçu atışlarına karşı erken uyarı radarları, insansız hava araçlarına karşı elektronik harp cihazları, güvenli iletişim teçhizatı, sıhhi tahliye malzemeleri ve bunlarla ilgili eğitim desteğinin bulunduğu bilgisine yer verildi. -
AN-225
Antonov An-225 Mriya (Ukraynaca: Антонов Ан-225 Мрія, NATO rapor ismi 'Cossack'), merkezi Ukrayna'da bulunan Antonov Tasarım Bürosu (Antonov Design Bureau) tarafından yapılmış stratejik hava taşıtıdır. "Buran Uzay Mekiğini" taşıma amaçlı yapılmıştır.[kaynak belirtilmeli] , AN-124 modelinin daha büyük halidir. Mriya (Мрія) Ukrayna dilinde "Hayal" demektir.
Kargo taşımacılıkta kullanılan bu uçaktan şu anda sadece bir adet mevcuttur (Kuyruk numarası: UR-82060). İkincisinin üretimi ise tamamlanmamıştır.
En Büyük Kalkış Ağırlığı alanında dünyanın en büyük uçağıdır. İlk uçuşunu yaptığı yılda (1988) en yakın rakibi olan Lockheed C-5 Galaxy'den de %50 daha büyük idi.
Uluslararası Havacılık Federasyonu tarafından Guinnes Rekorlar Kitabı'na 240 alanda aday gösterilmiştir.
Şu anda Antonov Havayolları tarafından işletilen bu uçak, büyük boyutta ve ağırlıktaki özel yüklerin taşınmasında kullanılmaktadır.
Sadece 1 adet üretilmiş, ikincisi ise bitirilememiş ve hangara kaldırılmıştır.
Genel özellikler
Mürettebat: 6
Boş ağırlık: 285,000 kg (628,315 lb)
Alabileceği En Fazla Yük: 250.000 kg (551.000 lb)
Azami Kalkış Ağırlığı: 640.000 kg (1.411.000 lb)
Yükleme Ölçüleri: 440 x 640 cm (14,4 x 21,0 ft)
Uzunluk: 84 m (276 ft)
Yükseklik: 18,1 m (59,3 ft)
Kanat açıklığı: 88,40 m (291 ft 2 in)
Kanat alanı: 905,0 m² (9.741 ft²)
Motor: 6× ZMKB Progress D-18 turbofan, 229 kN (51.600 lbf) her biri
Havalanma (Kalkış) mesafesi: 3.500 m (11.500 ft) (azami ağırlıktayken)

_________________________________________________________________________________________________________________________________
AN-124
Antonov AN-124 dünyanın en büyük ikinci kargo uçağıdır. AN-225'in küçük kardeşidir. Taşıma kapasitesi büyük, üstten kanatlı dört motorlu kargo uçağıdır.1986'da SSCB de üretime girmiş olup günümüzde Ukrayna Antonov tarafından işletilmektedir. 150 ton taşıma kapasitesine sahiptir. Uzunluğu 69 metre, kanat açıklığı 73 metredir.
TARİHÇESİ
1970'lerde, Sovyet Hava Kuvvetleri'nin filosundaki en büyük uçaklar Antonov An-22'lerdi. Bu uçaklar turboprop motorlara sahipti ve kapasiteleri günün şartlarını artık karşılıyamıyordu. İkmal kapasitesinde yaşanan bu eksikliklerin üzerine An-124'ün tasarımı başladı.1975 yılında bir CIA ajanı bu eksikliği doğrulamıştır.
Tasarım çalışmaları 1971'de üretim tesislerinin inşası ise 1973'te başladı. İlk uçak gövdesi imalatı 1979'da başladı. Nihayetinde bu proje, sistemleri ve parçaları üretmek için 100'den fazla fabrikayı bir araya getirdi. Fakat asıl üretim iki fabrika tarafında aynı anda paralel olarak yapıldı. Bu fabrikalar Rusya'nın Ulyanovsk kentindeki Aviastar-SP (eski Ulyanovsk Havacılık Sanayi Kompleksi) ve Ukrayna'da Kiev Havacılık Fabrikası AVIANT fabrikalarıdır.
Uçağın ilk uçuşu Aralık 1982'de gerçekleşti. Batı'daki ilk uçuş 1985'te Paris Air Show'da gerçekleşti.
2000'lerin başında, motor iyileştirmelerinin yanı sıra hizmet ömrünü uzatmak için aviyonik ve sistem geliştirmeleri yapıldı. Uçuş mühendisleri 7-8 den dörde düşürüldü.
Rusya ve Ukrayna, 2008 yılının üçüncü çeyreğinde üretime devam etme kararı aldı.150 tonluk maksimum kaldırma kapasitesi dahil olmak üzere çeşitli iyileştirmeler içeren yeni bir varyant olan An-124-150 Mayıs 2008'de duyuruldu.Bununla birlikte, Mayıs 2009'da Antonov'un ortağı olan Birleşik Uçak Şirketi, 2009–2012 döneminde An-124'lerin üretimini planlanmadığını duyurdu. 2009'un sonlarında, Rusya Devlet Başkanı Dmitry Medvedev, uçağın üretiminin yeniden başlatılmasını emretti. Rusya'nın 20 yeni uçak alması bekleniyordu. Fakat Ağustos 2014'te Rusya ile Ukrayna arasında devam eden siyasi gerginlikler nedeniyle Antonov An-124 üretimi durdurulmuştur.

-
İçim yanar, içim kanar da
İsyan
Geriye bir avuç yalan
Beni bu derde sen attın da
Gittin ya kafam hep duman
Günün anlam ve önemine uygun olarak bu şarkı sözünü paylaşıyorum
-
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. Çok doğru bir yorum
-
Yazık cidden yazık Uğurcan yine çabalıyor ama takım cidden bir türlü uyum sağlayamadı hele Şenol Güneşi Kenan Karaman sevgisi ayrı bir şey zaten İsviçre'de yener bizi
-
Alınmaz Parana yazik
Alacak olan da hava olsun diye alır bence yoksa alınmaz