ArdaAlper tarafından yazılan gönderiler

    Bizin köy minibüslerimiz Ordu'nun en fırıldak adamlarından oluşur araçlar sadece tamamen dolunca çıkar bir kalkış saati yoktur Akşam 3'de binip saat 10'da arabanın kalktığını hatırlarım sebebi de adamların kooperatif kurmuş olması bu yüzden belediye hiçbir şey yapamıyor o yüzden taksiye bineriz genellikle köye giderken size de bunu anlatmak istedim

    İyi akşamlar

    Ordu'da bugün

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Fotoğraflar benimdir B)

    Sizce güzeller mi resimler ?

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Bu fotoğrafta gördüğünüz stadyum Ordu Sporun yıllarca maç yaptığı stadyum önündeki minibüs bizim köye giden minibüs yemekten sonra size bizim köy minibüsleri ile ilgili bir bilgi vereceğim ;)

    KAZALARI

    1977: En çok ölümlü kaza

    Harici İçerik www.youtube.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.

    En fazla ölümlü kazanın olduğu olay, 1977 yılında İspanya'ya ait Tenerife Havalimanı'nda gerçekleşti. Pist üzerinde KLM'e ait Boeing 747 ile, Pan Am havayollarına ait başka bir Boeing 747'nin çarpışması sonucu 583 kişi öldü.

    Kalkış için sırasını bekleyen ve yanlış anlama sonucu kalkışa geçen KLM uçağının, o sırada yeni iniş yapmış ve pisti terk etmemiş olan Pan Am uçağına çarpmasıyla oluşan bu kazada, KLM kaptan pilotunun yorgun ve rötarlardan dolayı telaşlı olduğu, bu gerginlik içerisinde, kulenin kalkış iznini beklemeden kalkışa başladığı kayıtlara geçti.

    Hava trafik kontrol merkezinden gelmiş ama "kalkış izni" olarak yorumlanamayacak bir mesajı kalkış izni olarak yorumlayan Hollandalı kaptan pilot, bu kazayla havacılık tarihinin en üzücü sayfasına ismini yazdırmış oldu.

    Bu kaza sonucunda sorumluluğu kabul etmek zorunda kalan Hollanda otoriteleri yolcu yakınları için toplam 110 milyon (bugünkü değeri 464 milyon dolar) tazminat ödedi.

    1985: 520 ölü

    Harici İçerik www.youtube.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.

    Japon Havayollarına ait Boeing 747'nin, Haneda Havalimanı ile Osaka Uluslararası Havalimanı arasında yaptığı iç hat uçuşu esnasında gerçekleşti ve 520 kişi öldü.

    Uçaktaki ani basınç kaybı sebebiyle uçağı kontrol etmeyi sağlayan hidrolik sistemlerim kullanılamaz hale gelmesi sonucu gerçekleşen bu kaza, Japon Uçak Kazaları Soruşturma Komisyonu tarafından uçağın daha önce yapılan hatalı bir servis ve bakım sonucu olduğuna bağlandı.

    Uçağın, kazadan 7 yıl önce iniş sırasında gerçekleştirdiği düşük seviyede bir kaza sonrasında gördüğü Boeing'in bakım standartları dışı tamir, uçakta kalıcı hasar bırakmış bu da sonraki kazaya davetiye çıkarmıştı.

    1996: Havada çarpışma

    1616165702480-getty-images-50371234.jpg

    Havada iki uçağın çarpışması sonucu ortaya çıkan en büyük kaza 1996 yılında gerçekleşti.

    Delhi-Dhahran seferini yapan Suudi Arabistan Havayolları'na ait Boeing 747 ile Çimkent-Delhi seferini yapan Kazakistan Havayolları'na ait Ilyushin II-76'nın Delhi'nin batısında havada çarpışmaları sonucu 349 kişi öldü.

    Araştırma çalışması sonucunda kazanın sebebinin, kendisi için belirlenen yükseklikten daha alçak seviyede uçan Kazakistan uçağı olarak belirlendi. Uçağın pilotunun hava trafik merkezi ile rahat iletişim kuramayacak İngilizce seviyesi kayıtlara geçerken, Kazakistan otoriterleri kaza anında şiddetli bir türbülansla boğuşan pilotların uçak için belirlenen yüksekliğin altına inmek zorunda kaldıklarını iddia etti.

    En ölümcül kazalar bu uçakta yaşanmıştır

    MODELLER

    747-100

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    İlk Boeing 747 modeliydi ve 1970 yılında Pan American World Airways'te hizmete girdi. Ilk Boeing 747-100'lerin üst katında sadece 6 tane pencere vardı. Boeing 747-100 son ticari uçuşunu ocak 2014'te Iran Air'de yaptı.Bu modelin kargo versiyonu üretilmedi ve toplamda bu uçaktan 167 tane üretildi.

    747SP

    A Brief Introduction to the Boeing 747SP | TheAvGeeks

    En küçük Boeing 747 versiyonudur. 1976 yılında Pan American World Airways'te hizmete girdi.Fakat uçak sadece 45 tane sattı ve günümüzde sadece Iran Air'de yolcu hizmeti vermektedir.

    747-200

    Boeing 747-200 400 800

    Boeing 747-200 Pratt & Whitney JT9D-7 motorlarını kullanıyor.Boeing 747-200 yolcu (-200B) kargo (-200F) ve kombi (-200M) versiyonları üretildi. Bazı 747-200'ler hâlen etkin hizmettedir. Bu modelden toplamda 393 (225 -200B, 73 -200F, 13 -200C, 78 -200M ve 4 tane askeri versiyon) üretilmiştir.

    747-300

    Why it Failed: Boeing 747-300 – Aeronautics

    Bu modelin üst katı uzatılmıştı.Boeing 747-300 Pratt & Whitney JT9D-7 veya General Electric CF6-80C2B1 motorları kullanıyor. Toplamda 81 tane üretildi. Günümüzde hâlen Mahan Air'de yarı yolcu yarı kargo olarak hizmet vermektedir.

    747-400

    747-400 – Haber Aero

    En çok satan ve en ekonomik versiyonudur.Toplamda 694 tane üretilmiştir. 2005 itibarila yolcu 2009 itibarila da kargo versiyonunun üretimi durmuştur. Son yolcu versiyonu nisan 2005'te China Airlines'a teslim edilmiştir. Bu modeli Winglet içermiyordu. Günümüzde en büyük 747-400 kullanıcısı British Airways'tir.

    747-8

    Boeing 747-8'in İlk Seferi | Havayolu 101

    En yeni ve günümüzde üretimde olan tek Boeing 747 versiyonudur. İlk uçuşunu 8 şubat 2010'da yapmıştır. Kargo versiyonu 12 ekim 2011'te yolcu versiyonu ise 1 haziran 2012'te hizmete girmiştir. Temmuz 2016 itibarıyla, toplamda 125 adet (74 kargo versiyonu ve 51 yolcu versiyonu) onaylanmış sipariş bulunmaktadır. En büyük kullanıcısı British Airways'tir.

    747 Sofia

    SOFIA UÇAK GÖZLEMEVİ: Uçan teleskop - Dr Umut Yildiz

    NASA için kullanılan sürümüdür. Hakkındaki tüm bilgiler ingilizce olduğu için çok çeviremedim

    GÖKYÜZÜ'NÜN KRALİÇESİ BOEİNG 747

    Boeing Commercial Aircraft tarafından üretilen dört motorlu 747, çift katlı bir tasarıma sahiptir. İki-sınıf yerleşim planı 524 yolcu için yer sağlarken, tipik üç-sınıf yerleşim planı 416 yolcu için yer sağlamaktadır. Üst katın oluşturduğu kambur, 747'nin kolayca tanınabilmesini sağlar.

    Şu anda üretimde olan 747 serisi ses hızının altında (genel olarak 0,85 mach) ve kıtalar arası mesafelerde (7.260 Deniz mili) uçmaktadır. Bazı modellerle New York'tan Hong Kong'a — dünyanın çevresinin üçte biri— durmaksızın uçmak mümkün olmaktadır. 1989 yılında Qantas'a ait bir 747-400'ün Londra'dan Sidney'e (18.001 km) 20 saat ve 9 dakika da uçmasına karşılık, teslimat amaçlı olan bu uçuş yolcu veya kargo yükü olmadan gerçekleştirilmiştir.

    Ortaya Çıkışı

    1960'lardaki hava ulaşımı patlaması sonucunda 747 doğmuştur. Boeing 707'nin önderliğini yaptığı ticari jet ulaşım dönemi uzun mesafeli yolculuk devrimini gerçekleştirmiş ve dünyanın her yerine kısa zamanda ulaşılabilmesini mümkün kılmıştır. Boeing, büyük bir hava taşıma aracı için Amerika Silahlı Kuvvetleri'ne teklif götürürken çalışmalara çoktan başlamıştı.[ Anlaşma Boeing yerine Lockheed firmasının ürettiği C-5 Galaxy için yapıldı ancak o sırada en sadık müşterileri olan Pan Am, 707'nin iki katı büyüklüğünde bir yolcu uçağının geliştirilmesi talebinde bulundu. 1966 yılında Boeing firması üretmekte olduğu uçağın başlangıç modelinin 747 olarak isimlendirilmesini önerdi. Pan Am firması ilk 100 serinin 25 adedini 550 milyon dolara sipariş ederek ana müşteri oldu. Orijinal tasarım tam-uzun çift-katlı uçak gövdesiydi. Tahliye yolları sorunu nedeniyle geniş-gövde tasarımına geçildi.

    O zamanlar 747'nin yerini süpersonik bir tasarımın alacağı düşünülüyordu. Boeing zekice bir hareketle 747'yi kargo uçağına dönüştürülebilir şekilde tasarlamıştı. Böylece Boeing, yolcu uçağı modelinin satışları azaldığında kargo uçağı olarak üretimi sürdürebilecekti. Kokpit, 747'yi diğerlerinden ayıran şişkinliği oluşturan kısaltılmış üst kata alındı, böylece burun kısmına yükleme kapısı eklenebilecekti. Concorde ve Boeing'in üretilmemiş Boeing 2707 modeli gibi süpersonik uçakları, petrol fiyatlarının çok yüksek olduğu dönemlerde kârlı işletim için çok maliyetli olmaları ve kara üzerindeki süpersonik uçuşlarla ilgili düzenlemeler nedeniyle hiçbir zaman gereksinimleri karşılayamadı.

    400 adet sattıktan sonra 747'nin modasının geçmesi bekleniyordu. Fakat 747 beklentilerin ötesine geçerek 1993 yılında 1.000 adet olan hedefini aştı. Yolcu modelinin satışlarında beklenen azalma ancak 20 yıl sonra, 2000 başlarında gerçekleşti. Güvenlik ve uçabilirlik kaygılarını gidermek için 747 dört yedek hidrolik sistem, ayrı kontrol yüzeyleri, yedek ana iniş takımı, çift yapısal fazlalıklar ve standart pistleri kullanmaya imkân veren geliştirilmiş hareketli kanatlar ile donatıldı. Kanatlar 37,5 derecelik bir açıyla geriye doğru çekilerek 747'nin mevcut hangarlarını kullanabilecek boyuta gelmesi sağlandı.

    Uçuş onaylaması döneminde Boeing, 747'nin test pilotu Jack Waddel'e atfen "Wadell'in Vagonu" adı verilen kamyonun üstüne monte edilmiş kokpitten oluşan alışılmışın dışında bir eğitim cihazı imal etti. Bu cihaz yüksek üst kat konumundan uçağı taksi etmeyi öğretmek amacıyla tasarlanmıştı.

    Boeing firması 747'yi Pan Am'a 1970 yılında teslim etme sözü vermişti. Bu gelişim, imalat ve test için dört yıldan az bir süre demekti. İş o kadar süratli gidiyordu ki, 747'nin geliştirilmesinde çalışanlara "inanılmazlar" adı verilmişti. 747'yi geliştirme ve Everett fabrikasının inşaatı, maliyetinin büyük kısmını borçlanarak sağlamak ve şirketin varlığını 747'nin başarısına bağlamak gibi bir kumara girmek demekti.JT9D'nin geliştirilmesinde yaşanan problemler teslimatların gecikmesine yolaçtı. Sonuç olarak 30 kadar uçak Everett'te öylece beklemek durumunda kaldı ve şirket iflasın eşiğine geldi.

    Kumar olumlu sonuçlandı ve onlarca yıl boyunca Boeing yolcu uçağı, rakipsiz olmanın tadını çıkarttı. 747'nin rekoru, Boeing'in rakibi Airbus A380 tarafından ancak ilk teslim tarihinden 35 yıl sonra kırılabildi