Namütenahi
Ucu bucağı olmayan, sonsuz, sınırsız
Yorum bırakmak için üye olmanız gerekir
Zaten hesabınız var mı? Oturum açın.
Şimdi giriş yapTopluluğumuzda yeni bir hesap için kaydolun. Bu kolay!
Yeni bir hesap oluşturNamütenahi
Ucu bucağı olmayan, sonsuz, sınırsız
Fakruzaruret
İleri derecede yoksulluk
Türkiye, 2023 yılında 5G kullanımına geçiyor.
Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan, 2022 yılında 5G frekans ihalesini tamamlamayı, 2023 yılında da ilk sinyali vatandaşların hizmetine sunmayı hedeflediklerini söyledi
.
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.
Ben daha evde internetim çekmiyor 5G için pek bu umudum yok ![]()
Zımbırtı
Karbonfiber
ÇAMBAŞI KAYAK MERKEZİ
Kabadüz ilçe sınırları içerisinde 2010 yılında Çambaşı Kayak Merkezi yapım çalışmaları başlatılmıştır. İdare ile hizmet binası, kafeterya ve Sosyal tesisler 2017 yılında hizmete girmiştir.



Çambaşı Doğa Tesisi 4 mevsim hizmet veren 1,850 rakımda Çambaşı Yaylasının bütün güzelliklerine ve manzarasına hakim bir konumda inşaa edilmiştir. Denize ve hava limanına en yakın kayak tesisi olup turizm için bulunmaz özelliklere sahiptir. Şehir merkezi ile 54 km mesafedeki güzergahını oluşturan asfalt yol yılın 12 ayı açık ve ulaşım sorunu yoktur.
Gece Yarısı Bomba Haber geldi
Burak Yılmaz tekrar Galatasaray'a döndüğü iddiaları geldi
Kariyerini bitirecekse gelir bence yoksa ben Lille'de kalacağını düşünüyorum
akümülatör

F-100 Super Sabre (Süper Kılıç); ilk prototip uçuşu 25 Mayıs 1953'te gerçekleştirilen, North American firması tarafından geliştirilen ve tasarımı F-86 Sabre'a dayandırılan bir av-bombardıman uçağıdır. Rus muadili Mikoyan-Gurevich MiG-19'dur.
F-100C’lere ilaveten av-bombardıman tipi olan F-100D tipi de geliştirilmiş ve geniş bir kullanım alanı bulmuştur. Avcı yetenekleri geliştirilmiş ve taktik bombardıman uçağı olarak gövde altında M-61 nükleer bomba taşıyacak duruma getirilmiştir. Ayrıca iki kişilik eğitim tipi olan F-100F de mevcuttur. Her üç tip de THK’da kullanılmıştır. 1953-1959 yılları arasında 2294 adet üretilmiş olup bunun 1274’ü F-100D tipindedir. Bu uçaklarda Pratt & Whitney tarafından F-86’lar için üretilen J47 jet motorlarının geliştirilmiş modeli olan J57’ler kullanılmıştır. “Afterburner”lı olan bu motorlar 10.000lb üzerinde itiş gücü üreten ilk Amerikan turbojetidir. F-100’lerin takma adı “Super Sabre”dır.
1958’den itibaren Türk Hava Kuvvetleri F-100’leri MAP programı dahilinde teslim almaya başladı. İlk gelenler F-100D ve F-100F modelleri olup USAF envanterinden gönderilmiştir. Bu uçaklardan toplam 163 adet teslim alınmıştır. Bunların içinde çok az miktarda Danimarka’dan gelenler de vardır. Bu sevkiyatı 1972 yılından başlamak üzere F-100C’ler izlemiştir. Bunlardan 115 adet gönderilmiştir. Bu uçakların en az beş hava üssü tarafından kullanıldığı bilinmektedir. Türk F-100’leri Kıbrıs Harekâtı'nda yoğun ve etkili bir şekilde kullanılmıştır. Son THKv F-100’ü 1988’de emekliye ayrılmıştır.
Genel özellikler
Mürettebat: 1
Uzunluk: 50 ft (15.2 m)
Kanat açıklığı: 38 ft 9 in (11.81 m)
Yükseklik: 16 ft 2¾ in (4.95 m)
Kanat alanı: 400 ft² (37 m²)
Boş ağırlık: 21,000 lb (9,500 kg)
Yüklü ağırlık: 28,847 lb (13,085 kg)
Maksimum kalkış ağırlığı: 34,832 lb (15,800 kg)
Güç ünitesi: 1× Pratt & Whitney J57-P-21/21A turbojet
Kuru itki: 10,200 lbf (45 kN)
Artyakıcı ile itki: 16,000 lbf (71 kN)
* Sıfır kaldırma sürtünme katsayısı: 0.0130
Sürtünme alanı: 5.0 ft² (0.46 m²)
Eğim oranı: 3.76
Performans
Maksimum hız: 750 kn (864 mph, 1,390 km/h)
Menzil: 1,733 NM (1,995 mi, 3,210 km)
Servis tavanı: 50,000 ft (15,000 m)
Tırmanma oranı: 22,400 ft/min (114 m/s)
Kanat yüklemesi: 72.1 lb/ft² (352 kg/m²)
İtki/Ağırlık: 0.55
Kaldırma-sürüklenme oranı: 13.9
Silahlar
Silahlar: 4× 20 mm (0.787 in) M39 top
Füzeler:
4× AIM-9 Sidewinder veya
GAM-83 Bullpup
Bombalar: 7,040 lb (3,190 kg) silah, uygun silahlar:
Bombalar veya
Mark 7 nükleer bomba veya
Mk 28 nükleer bomba veya
Mk 43 nükleer bomba veya
Mk 57 nükleer bomba veya
Mk 61 nükleer bomba

F-104 Starfighter (Yıldız Savaşçısı), Amerikan Lockheed firması tarafından tasarlanan bir bombardıman uçağıdır. Rus muadili Mikoyan-Gurevich MiG-21 süpersonik savaş uçağıdır.
Amerika Birleşik Devletleri, Kanada, Almanya, İtalya, Japonya, Pakistan ve Türkiye tarafından kullanılmıştır. Türk Hava Kuvvetleri'ne 1964 yılında kullanılmaya başlanmış olup 1993 yılında emekli olmuşlardır.
Kısa kanatları yüzünden herhangi bir motor arızası ya da güç kaybı sonucunda hava tutunması çok az olduğundan planör uçuşu yapamayan ve sık sık bu sebepten düşen uçaklardır. Alman Hava Kuvvetleri'ndeki yüksek kaza oranından ötürü "uçan tabut" olarak anılmıştır. Alman Hava Kuvvetlerine ait 100'ün üzerinde F-104 G uçağının, kullanıldığı süre içinde kırıma uğradığı söylenmektedir.
Türk Hava kuvvetlerinde F-104G, TF-104G, F-104S, CF-104A ve CF-104D modelleri hizmet vermiştir. Kıbrıs Barış Harekâtı sonrası hava kuvvetlerini takviye etmek amacıyla, Amerikan silah ambargosundan dolayı İtalya'dan elde bulunan F-104G modellerinden oldukça farklı olan F-104 S tipi 40 adet uçak alımı yapılmıştır. Kanada yapımı CF-104A ve CF-104D modelleri Kanada tarafından 1983 yılında hibe edilmiştir. Harbiye Askeri müze bahçesinde ve bazı il ve ilçelerde motorsuz olarak sergilenmektedir.
Eski kullanıcılar
Belçika
Kanada
Tayvan
Danimarka
Almanya
Yunanistan
İtalya
Japonya
Ürdün
Hollanda
Norveç
Pakistan
İspanya İspanya
Türkiye
ABD
CNN Türk’te yayınlanan “Ne oluyor” Programına katılan Kotil, ATAK helikopterinin seri üretiminin devam ettiğine vurgu yaparken, helikopterin ihracına ilişkin açıklamalarda bulundu.
Kotil, Filipinler'e ATAK satışı için ABD'den izin çıktığını belirterek, "Önümüzdeki aylarda Filipinler'e ihraç edilmek üzere T129'ların üretimine başlayacağız." dedi. Kotil, Pakistan'a ihracat için ise ABD'den henüz izin çıkmadığını dile getirdi.
ABD uzun bir süredir ATAK'lara güç veren LHTEC CTS800 motorlarının ihracat lisansı konusunda izin vermiyordu.
Filipinler’in Türkiye’den altı adet T129 Atak taarruz ve taktik keşif helikopteri tedarik etmesine ilişkin niyet Kasım 2019’da kamuoyuyla paylaşılmıştı.
Filipinler Savunma Bakanı Delfin Lorenzana geçtiğimiz yıl, Malacanang’da katıldığı bir basın toplantısında konuyla ilgili, T129 Atak helikopterinin AH-1Z Viper’a göre maliyet etken bir çözüm olduğunu belirtmişti. Bakan Lorenzana, ABD ile Filipinler arasındaki siyasi ilişkilerin uyumlu olduğunu ve TUSAŞ’ın teklif ettiği T129 ATAK’ın fiyat performans açısından daha uygun olduğunu ifade etmişti. Lorenzana, tedarik programı için 258 milyon ABD Doları bütçe ayırdıklarını, ABD helikopteri tedarik etmeleri halinde ancak bir veya iki helikopteri envanterlerine katabileceklerini açıklamıştı. Bakan, iki helikopter yerine altı adet T129 Atak’ı tercih ettiklerini sözlerine eklemişti.
2 gündür rüyamda Samattanın son dakika golü attığını ve şampiyon olduğumuzu görüyorum 😂😂
Samatta ve gol mü adamın adını tersten okuyunca bile ne kadar zor olduğunu anlıyor insan :'D
Ekinoks
Gece gündüz eşitliği
Herkese günaydın ![]()
Hayırlı sahurlar.
wriscuttern profil fotoğrafını epeydir sana paylaş diyecektim ama hep unutuyorum.Bende netten buldum paylaşayım ben bu güzel köpeği :olumlu:
Bunun adı Ekmek Reis abim =D