30-31 inde kar gelir mi Ankara ya?
31'i bir şans olabilir. Takip etmek lazım..
Yorum bırakmak için üye olmanız gerekir
Zaten hesabınız var mı? Oturum açın.
Şimdi giriş yapTopluluğumuzda yeni bir hesap için kaydolun. Bu kolay!
Yeni bir hesap oluştur30-31 inde kar gelir mi Ankara ya?
31'i bir şans olabilir. Takip etmek lazım..
iki üç gün sonra batı avrupa riskini açıklayacağım
Aslında depremin ne zaman olacağını bilemezlermi ?
Enerji birikimini takip edebiliyorlarsa eğer diyelim 4.5m lik bir enerji birikimi var bu 3 ay sonra 5 e çıkıyor,7.5 e kadar bunu takip edemezlermi.
Böyle bir şey mümkün olmuyor ortam çok kaotik çünkü. Enerji birikimine göre şu an Marmara'daki 4 fayda 7.2-7.6 arası depremler üretebilecek enerji birikmiş.
Zaman olarak da ancak 5-10 yıl aralığında süreler verilebiliyor.
Ne zaman ufak mikro depremler artarsa ya da korkutan 4-6 aralığındaki depremler artarsa o zaman büyük deprem yaklaşıyor demektir.
Sonuç olarak Haluk Özener'in de dediği gibi sona yaklaşıyoruz.
Şile açıklarında meydana gelen M3.1'lik deprem çok garip. Bölgede bilinen aktif bir fay yok. Bakalım uzmanlar ne diyecek bu konuda?
EPS salınımı onaylıyor. Ana fikir çok iyi.
Elazığ'da meydana gelen depremde ivmelenme değeri 293 gal, yani 0.3 g civarı oldu.
Normalde bu değerlere çok rahat dayanması gerekiyor yönetmeliğe uygun yapılan binaların.
Marmara'da beklenen depremde ivmelenme yer yer 900 gal'ın üstüne çıkacak. İstanbul'un güneyinde ivmelenme 500 gal'ın üstünde olacaktır.
Elazığ'da 293 gal'a dayanamayıp yıkılan binalardan Marmara'da kaç tane vardır acaba?
istanbul ilk karyağışını 7-10 şubat arası alacaktır benim tahminime göre ardından ısınma ille efsaneyi alacağız ateşş
Ule benden çalmışsın sen :D
cihaz dediğim titreşim dalgalarını ölçen alet
Onlardan hem Kandilli hem Afad'da yüzlerce var. sıkıntımız yok sismograf konusunda.
Sinan Abi senin sistem iptal oldu desene
Asi ve mavi öleli çok oldu :D
peki bizim gelişmiş deprem cihazlarımız varmı ?
yok
adamların on numara deprem aletleri var yerdeki titreşimlerden anlaşılabiliyor tabi GAYBI SADECE ALLAH BİLİR
yani şimdi burda deprem aleti olmayana inanack halimiz yok herhalde
Yanlış anlaşılma olmasın
Deprem aleti diye bir şey yok piyasada Enes, Japonya Fay hatlarından uzak olduğu için okyanusa kurduğu sistemler sayesinde şok dalgalarını 20-30 saniye önce saptayabiliyor, o kadar.
Ülkemizin dört bir yanı faylarla dolu ne bekliyorsun anlamadım nasıl bi cihaz koyalım? :D
Konu dışı ama ankarada 4.6 şiddetinde deprem olmuş yine. Noluyo türkiyeye anlamış değilim
AKUT'un Güvendeyim uygulamasını herkese öneriyorum ve tavsiye ediyorum.
Deprem sırasında ya da depremin ardından, acil ve önemli bir durumunuz yoksa hatları meşgul etmek yerine uygulamadaki GÜVENDEYİM tuşuna basarak yakınlarınıza (5 Numaraya kadar ekleyebiliyorsunuz) SMS ile Güvendeyim.. mesajını ve konum bilgilerinizi otomatik olarak gönderebilirsiniz.
Ülkemizdeki yetersiz altyapı nedeniyle hatların deprem sırasında çöktüğünü hesaba katarsak, acil bir durum oluşmadıkça Whatsapp ya da bu tür uygulamalar üzerinden görüşmek daha sağlıklı olacaktır.
Gölbaşı-Türkoğlu Segmentinin tehlikede olması bir yana, Bingöl-Palu segmentine de coulomb stresi analizlerine göre yük binmiş durumda. Önümüzdeki aylarda DAFZ'da daha fazla büyük depreme rastlayabiliriz. Tehlikeli bir süreçteyiz.
Yaklaşık 600km uzunlukta ve 50 km ile 150 km arasında değişen uzunluklarda 10 deprem üreten segmentten oluşan Doğu Anadolu Fay Zonu'nda 1114 yılından 2020 yılına kadar olan tüm fay boyunca büyük deprem serisinde kırılma süreçleri nasıl işliyor? deprem oluşum sırasına dikkat edin
DAFZ'nunda büyük deprem serisi 1114 yılından itibaren fayın GB ucunda, Gölbaşı-Türkoğlu segmentinde başlıyor. Sonra KD ucunda devam ediyor.Sonra tekrar GB'da bitişiğinde;daha sonra KD bitişiğindeki segmentler ve izleyen dönemlerde fayın ortada kalan segmentlerde depremler oluyor.
Yani Doğu Anadolu Fay Zonunda büyük deprem serisinde yırtılma bir güneybatı ucunda, bir kuzeydoğu ucunda, sonra GB ve KD uçlarının bitişiklerindeki segmentlerde ve izleyen dönemlerde ortadaki segmentlerde oluyor.
Son coulomb stres analizlerine göre ve uzmanlarımıza göre en büyük tehlike Gölbaşı-Türkoğlu segmentinde.