Skew-T Örnekleri

    • Resmi Gönderi

    Radiosonde gözlemleri, fırlatma sırasında fırlatma sahasının üzerindeki atmosferin durumunu (tipik olarak 25 mil/40 km içinde) sağlar. Herhangi bir doğrudan tahmin bilgisi sağlamasalar da, neden farklı hava türlerini deneyimlediğimizi açıklamaya yardımcı olurlar. Aşağıdaki örnek sondajlar, farklı hava koşulları için tipiktir.

    Kar

    sn_sounding.png


    Hava sıcaklığı (kırmızı çizgi) ve çiy noktası (mavi çizgi) arasındaki az miktardaki ayrımın gösterdiği gibi, atmosfer çok nemlidir. Hava sıcaklığı yerden birkaç yüz fit yüksekte olsa da (sıcaklığın tersine çevrilmesi), tüm atmosfer boyunca hava sıcaklığı donma noktasının altında kalır.

    Yani yağış başladığında kar şeklinde olacak ve kar taneleri yere ulaştığında donmuş halde kalacaktır



    Buz Paletleri

    ip_sounding.png


    Önceki sondajda olduğu gibi, atmosfer çok nemli. Öyle ki, hava sıcaklığı ve çiy noktası yaklaşık 900 milibardan (3.000 ft. / 1.000 m) 700 milibarın biraz üstüne (10.000 ft. / 3.000 m) kadar aynıdır.

    Yüzeyde, bir kutup soğuk cephesi gözlem istasyonunun güneyine doğru hareket etmişti ve hava sıcaklığı donma noktasının çok altındaydı. Hava sıcaklığı, yüksekliğin (bu normaldir) 23°F'den 12°F'ye (-5°C ila -11°C) düşmesiyle azalmaya başlar.

    Bununla birlikte, kutup havasının yoğunluğu, dikey boyutu oldukça küçük, bu durumda sadece yaklaşık 3000 fit (1.000 metre) derinlikte, yere yakın olacak şekildedir. 900 milibarın (3.000 ft. / 1.000 m) üzerinde hava önemli ölçüde ısınır. Bu alan, yükseklikle sıcaklık değişiminin , tipik olarak yükseklikle azalmak yerine, yükseklikle arttıkça 'ters çevrildiği' bir inversiyon olarak adlandırılır . Bu ters çevirme genellikle 'sıcak burun' olarak da adlandırılır.

    Sonunda, atmosferin sıcaklığı, yükseklikle (800 mb civarında) tipik düşüşe geri dönecek ve tekrar donma noktasının altına düşene kadar (yaklaşık 720 mb) soğumaya devam edecektir.

    Hava sıcaklığının donma noktasının üzerinde olduğu ılık 'burun' bölgesinde yağmur şeklinde bir miktar yağış oluşabilirken, yağışın büyük çoğunluğu inversiyonun üzerinde donma noktasının altındaki daha soğuk havalarda kar şeklinde oluşacaktır.

    Kar 'sıcak burun'a düştüğünde, sıvı bir damla/yağmur halinde erir. Daha sonra sıvı damlalar, sıvının yere ulaşmadan önce buz topaklarına donması için yeterince soğuk ve yeterince derin olan kutup hava kütlesine (yere yakın) geri düşer.



    Dondurucu yağmur

    fzra_sounding.png

    Dondurucu yağmur için temel model buz peletlerine benzer. Ana fark, yüzeye yakın donma altındaki havanın çok sığ olması ve/veya 'sıcak burun'un büyük olmasıdır. Sonunda, eriyen kar , yere ulaşmadan önce buz topaklarına donmak için yeterli zamana sahip değildir .

    Bu nedenle, yağış yağmur olarak düşer, ancak ağaç, elektrik hattı, otomobil veya köprü gibi yüksek bir yüzeyle temas ettiğinde donar.

    Bu yükseltilmiş yüzeyler, hava sıcaklığı 32°F (0°C) altına düşer düşmez buz biriktirebilir. Zeminle temas eden yol yüzeyleri için, hava sıcaklığı 28°F (-2°C)'ye düştüğünde genellikle buzlanmaya başlarlar.

    Tüm kış hava koşulları arasında, donan yağmur en çok hasara neden olur. Dondurucu yağmurdan kaynaklanan araba kazaları, yaralanmalar ve ölümler, diğer kış hava türlerine göre daha fazladır.


    Kasırga

    hur_sounding.png

    Kasırgaların içinde, havanın hızı havanın karışık kalmasına yardımcı olur. Bu nedenle, yükseklikle normal azalma dışında, sıcaklıktaki (ve çiy noktasındaki) değişiklikler oldukça azdır.


    "La ilahe İllallah muhammeden resulullah"

    "Allahümme salli ala seyyidinâ Muhammedin ve ala ali seyyidina Muhammed"

    "Eşhedü en la ilahe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abdühü ve resulühü"