- Resmi Gönderi
Devlet Bahçeli: “UEFA laçka kararından vazgeçmezse Hollanda’nın sahada tek başına bırakılması ve takımımızın Türkiye’ye dönüşü milli haysiyetimize en uygun seçenek olacaktır.”
Yorum bırakmak için üye olmanız gerekir
Zaten hesabınız var mı? Oturum açın.
Şimdi giriş yapTopluluğumuzda yeni bir hesap için kaydolun. Bu kolay!
Yeni bir hesap oluşturDevlet Bahçeli: “UEFA laçka kararından vazgeçmezse Hollanda’nın sahada tek başına bırakılması ve takımımızın Türkiye’ye dönüşü milli haysiyetimize en uygun seçenek olacaktır.”
Devlet Bahçeli: “UEFA laçka kararından vazgeçmezse Hollanda’nın sahada tek başına bırakılması ve takımımızın Türkiye’ye dönüşü milli haysiyetimize en uygun seçenek olacaktır.”
Adamların ekmeğine yağ sürmeye gerek yok.
Çık birliktelik ile, hırs ile inadına al maçı geç turu
Adamların ekmeğine yağ sürmeye gerek yok.
Çık birliktelik ile, hırs ile inadına al maçı geç turu
Aynen öyle
Bu arada bizi şikayet edenler bizden önce elendi
Hayırlı geceler herkese
Bozkurt Lokomotifi
"Bir zamanlar kendimiz üretiyor ve dışsatım yapıyorduk"
Bozkurt, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları’na ait o zamanki ismi Sivas Demiryolu Fabrikaları olan Tüdemsaş firması tarafından üretilen ilk Türk lokomotifinin ismi.
Sivas Cer Atölyesi, Sivas Demiryolu Fabrikası ismini alarak yerli lokomotif ve yük vagonu üretmek üzere tekrardan organize edilmiştir. Bu reorganizasyon çalışmasından sonra 1959 senesinde yapım çalışmalarına başlanan ve tamamı, Türk işçi ve mühendislerinden oluşan takım tarafından çok kısa bir sürede bitirilen Bozkurt Lokomotifi 1961’de hizmete girmiştir. Aynı dönemde Eskişehir’deki Tülomsaş firması tarafından Karakurt (lokomotif) Karakurt Lokomotifi de hizmete girmiştir. Bu 2 lokomotifin en büyük özellikleri ilk yerli Türk lokomotifleri olmasıdır.
Sivas’ta Türkiye Demiryolu Makinaları Sanayii A.Ş Türkiye Demiryolu Makinaları Sanayii A.Ş’de (TÜDEMSAŞ) 56202 seri numarası ile üretilen Türkiye’nin ilk yerli lokomotifi olan Bozkurt, 1961’de demir yollarında hizmet vermeye başladı. 25 sene demir yollarında aralıksız sefer yapan lokomotif, teknik ömrünü doldurması sebebiyle kurum tarafından emekliye sevk edildi.
Üretildiği fabrika önünde kurulan rayların üzerine konulan Bozkurt, fabrikaya gelen ziyaretçilerin yoğun ilgisini çekiyor. Ziyaretçiler buradan ayrılmadan mutlaka lokomotifin önünde anı fotoğrafı çektiriyor. Hatıra fotoğrafı çektirenlerin arasında birçok bakan, milletvekili ve bürokrat da bulunuyor.
Buhar tazyik kazanı, boş ağırlık, işletme, sürtünme ağırlığı, çekme kuvveti gibi özelliklerin fabrikanın önünde hazırlanan bir yazı ile anlatılmış olduğu lokomotif, üretilmiş olduğu günden şimdiye kadar geçen zamanı ise önüne konulan tabelada kendi duygularıyla şöyle değerlendiriyor:
“Ben Sivas demir yolu fabrikalarında Türk işçi ve mühendisinin el birliği’yle imal ettiği Bozkurt adlı 56202 nolu tamamen yerli ilk lokomotifim. 20 Kasım 1961’da TCDD’nin hizmetine girdim. Güzel yurdumu arkamda binlerce ton yükle doğudan, batıya, kuzeyden, güneye yüzlerce defa geçtim. Hizmet sırasında geçirdiğim sayısız rahatsızlık demir yolu personelince iyileştirildi.
Yaklaşık 25 senelik hizmetin sonunda ekonomik ve teknik ömrümü doldurduğum gerekçesi’yle emekli oldum. İmal edildiğim, ismi sonra değiştirilen ve gelişen TÜDEMSAŞ’ta 25 sene hizmet ettiğim raylarımın üstüne oturttular, boyadılar, bir gelin gibi süslediler. Etrafım çiçek ve çimenlerle donatıldı. Bulunduğum yerden kuşların cıvıltısı içerisinde , üretimi ve onarımı yapılan vagonların servise verilişini mutlulukla seyrediyorum. Rahatım, mutluyum, ilginize teşekkür ediyorum.”
Haber,Bilim,Teknoloji.com
Selim Sarısoy paylaşımı
Hayırlı sabahlar hayırlı günler olsun
Harici İçerik x.comDış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.
Süper
Hayırlı sabahlar hayırlı günler olsun
Hayırlı günler olsun
Almanya Almanya olalı böyle zulüm görmedi
Eğer türklerin yoğun olduğu bir bölge değilse ben hiç doğru bulmuyorum şimdi istiklalde almanlar çıkıp bayraklarla yürüyüp marşlarını söyleseler eminim türkler olay çıkarır.
Eren öyle, Türklerin yoğun olduğu yerlerde var böyle görüntüler
Eğer türklerin yoğun olduğu bir bölge değilse ben hiç doğru bulmuyorum şimdi istiklalde almanlar çıkıp bayraklarla yürüyüp marşlarını söyleseler eminim türkler olay çıkarır.
Burada Euro olsa Almanlar marş söylese kimse bir şey söylemez bence ya
Harici İçerik x.comDış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.
Bu video için maç kazanılır
Tam destek tam destek
Süper bir video olmuş
biz maç kaybedince mahvolduk bizim atalar Balkanları, Mekke'yi, Medine'yi, Kerkük'ü kaybedince ne yaşadı acaba Allah gani gani rahmet eylesin hepsine...
biz maç kaybedince mahvolduk bizim atalar Balkanları, Mekke'yi, Medine'yi, Kerkük'ü kaybedince ne yaşadı acaba Allah gani gani rahmet eylesin hepsine...
Fena, hiç bu kadar bozulmamıştım,sinirlenmemiştim hatırladığım kadarıyla..Zor bunu kabullenmek,o maçı oradan o dakikadan sonra vermemeliydik..