Whisper tarafından yazılan gönderiler

    @whisper reis aynen ister aynı ağaca aynı ister farklı ağaca farklı aşılama yapılabilir.


    Araştırmak gerekir mi? Cevap,bence evet.Keyfe keder sadece meyva için bence(açlık,kıtlık yoksa)aslına uygun olmayan başka meyvay la aşılanmaması gerek okuduğum ve duyduğum kadarıyla.
    Sebep önemli burada neden aşılama yapıyoruz?

    Ticaretle bir alakası yok,erigi erige kirazı kiraza aşı yapacaksın diyor.Fitratini bozma diyor.Mahallede olsa da,dağda olsa da aynı sonuç.Verimli ve yenilebilir duruma gelsin diye kötü meyva veren ağac yine kendi cinsiyle aşı yapılacak.
    İşi ticarete döküp haksız kazanç ta zaten dinen de hukukende yasak.

    >>WinteR<<>>>WinteR<<< yazdı:@whisper hocam senin de yaşın itibari ile konuyu cevaplanmanı istiyorum.
    Ona göre benim arka bahçede operasyon yapacağım.
    [/quote]Zaten akıl süzgecinden geçtiğinde de takılıyor.Bu gibi şeylere üstad kızar.Dinen kurallar var mantığı bir kenara attık.
    Canlı işte,onun anatomisini bozmak,oynamak günahtır.

    Bir ağaca farklı bir ağacın aşısını yapmak caiz mi?
    Bir meyve ağacına başka bir meyve ağacının aşısını yapmak caiz midir? Bir meyve ağacına farklı bir meyve ağacının aşısı uygulanabilir mi?
    Bir meyveye farklı cins meyve aşısı uygulamak o ağacın fıtratını bozacağı için caiz görülmemiştir.
    Kur'ân-ı Kerim'de "Allah (cc)'ın yara¬tışını (fıtratı)" bozanlar şeytanın dostu olup hüsrana uğrayanlar olarak nitelendirilirler.
    “Ve onları mutlaka dalâlete düşüreceğim, hem onları şübhesiz boş temennîlere sevk edeceğim, hem onlara kesinlikle emredeceğim de gerçekten hayvanların kulaklarını yaracaklar ve (yine) onlara mutlaka emredeceğim de Allah’ın yarattığını şübhesiz değiştirecekler” (dedi). Artık kim Allah’ı bırakıp da şeytanı dost edinirse, o takdirde muhakkak ki apaçık bir zararla hüsrâna uğramış olur.”(Nisa, 119)
    Fakat -zararlı böcek ve haşerelerden korumak için- daha faydalı olmaları söz konusu ise, alimler bu tarz bir aşılama yapılmasının caiz olduğunu ve bunun fıtratı değiştirme sayılmayacağını söylemişlerdir. Nitekim Peygamberimiz zamanında hurma ağaçları aşılanmaktaydı.
    Rasululah Efendimiz (asm) Medine'ye geldiklerinde halkın hurma çiçeklerini aşıladıklarını görmüş ve:
    "Bunun faydalı olacağını sanmıyorum", ya da, "bunu yapmasanız belki de daha iyi olur" buyurmuş, onlar da aşılamayı terk etmişlerdi. Sonunda verimin düşük olduğu kendilerine hatırlatıldığında da "faydalı ise yapsınlar. Ben sadece zanla konuştum. Zandan dolayı beni muahaze etmeyin. Ama size Allah (cc)'tan gelen bir şeyden söz edersem onu hemen alın... “Siz dünya işinizi iyi bilirsiniz" buyurmuştu.
    Kaynak: Faruk Beşer - Fetvalarla Çağdaş Hayat

    Hellecik : Karşındakini kıskandırmak
    Hele goma: Bak şunun yaptığına demek
    Hengame: Ağır yük,taşınması zor,gereksiz
    Hellam : Değil mi?
    Hımkış : Çok sıkı,kat kat
    Andığına goduğum(andım da koydum) : Şimdi bahsettim,lafın üstüne gelme
    Alat semet : Alel acele,hızlı
    Aladı : Acele
    Yoşarık :Hafif aydınlık
    Cızdırma : Mısır unundan yapılan yiyecek,ekmek,
    Cıvzıma : Hızlı kaçmak,kaybolmak
    Şarpı : Eşarp
    Örtme : Kadınların üstlerini kapatan büyük siyah çarşaf(sokağa çıkarken kullanılır)
    Cenevi : Göğüs
    Talis : Çuval
    Harar : Büyük çuval
    Peşkir : Havlu
    Peştatta : Kuran okumak için kullanılan rahle
    Homaça : Kalça
    Sini : Büyük bakır tepsi
    İbrik : Abdest almak için kullanılan,ağzı dar,saplı,küçük güğüm(galvaniz den yapılır)
    Gamanto: Gaz ocağı,komineto
    Dübülek : Büyük kapaklı tencere
    İlistir : Bakır Süzgeç
    Frenk : Eski kilit
    Tırkaz : Kapı arkalarına takılan kilit
    Fiynarı : Kızgınlık anında söylenir.Uzaktan gelme,uzağa gitme(cehennemin dibi)