Savunma Sanayi ve Havacılık

  • CH-47F Chinooks of Turkish Armed Forces - Anadolu Agency

    CH-47 Chinook Boeing firması tarafından üretilen, çift motorlu ve diğer helikopter türlerinden farklı olarak ardardına çift rotorlu ağır yük helikopteridir. Saatteki maksimum hızı 315 km/s'tir. Ana görevi askeri birlik, topçu ünitesi ve mühimmat taşımaktır.


    16 ülke tarafından en çok da Birleşik Devletler Ordusu (US Army) ve Kraliyet Hava Kuvvetleri (RAF) tarafından kullanılmaktadır. Yakın zamanda Türk Silahlı Kuvvetleri bünyesinede katılmıştır. Bu helikopter aynı anda 60 personel taşıyabilir ve bir F-16 savaş uçağını kaldırıp çekebilir.


    Bir Boeing üretimi olan Chinook çok amaçlı, 2 adet tandem rotora sahip bir helikopterdir. Temel üretim amacı ağır yük kaldırmak olan Chinook'lar asker intikali, arama kurtarma amaçlarıyla da kullanılmaktadır. İki tandem motor helikoptere geniş bir hacim sağlama yararının yanında yük kaldırma konusunda da helikopterin kabiliyetlerini büyük oranda artırmaktadır. Geleneksel tek rotorlu helikopterler ancak bir adet yükü ana rotorun tam altından uzatılan kablolarla kaldırmaktadır. Bunun nedeni helikopterin ağırlık noktasının tam rotorun olduğu bölge olmasıdır. Bu tip helikopterlerde iki adet yükü ayrı noktalardan taşımak imkânsızdır, zira bu durumda helikopterin dengesi bozulur ve helikopter devrilebilir. Chinook kendine has tasarımıyla iki adet yükü, her biri birer rotorun altında olmak üzere, taşıyabilir.


    Türk Silahlı Kuvvetleri'nin harekât ihtiyacını karşılamak amacıyla CH-47 Chinook ağır nakliye helikopterinin Kara Kuvvetleri Komutanlığı envanterine katılarak Kara Havacılık Komutanlığı tarafından kullanılmaya başlanmıştır.

    Genel özellikler


    Mürettebat: 3 (Pilot, yardımcı pilot, uçuş mühendisi)

    Kapasite:

    33–55 asker veya

    24 sedye & 3 refakatçi veya

    12,700 kg (28,000 lb) yük

    Uzunluk: 30.1 m (98 ft 10 in)

    Rotor çapı: 18.3 m (60 ft 0 in)

    Yükseklik: 5.7 m (18 ft 11 in)

    Disk alanı: 260 m2 (5,600 ft2)

    Boş ağırlık: 10,185 kg (23,400 lb)

    Yüklü ağırlık: 12,100 kg (26,680 lb)

    Maksimum kalkış ağırlığı: 22,680 kg (50,000 lb)

    Güç ünitesi: 2× Lycoming T55-GA-714A turboşaft, 4,733 bg (3,5296 kW) (Her biri)


    Performans

    Maksimum hız: 170 knot (315 km/sa, 196 mi/sa)

    Seyir hızı: 130 knot (240 km/sa, 149 mi/sa)

    Menzil: 400 nmi (741 km, 450 mi)

    Muharebe yarıçapı: 200 nmi (370,4 km)

    Sefer menzili: 1,216 nmi (2,252 km, 1,400 mi[4])

    Servis tavanı: 5,640 m (18,500 ft)

    Tırmanma oranı: 7.73 m/sn (1,522 ft/dak)

    Disk yüklemesi: 47 kg/m2 (9.5 lb/ft2)

    Güç/Ağırlık oranı: 0.28 hp/lb (460 W/kg)

    Boeing CH-47 Chinook - Vikipedi

    HEDEF HAVA HARP OKULU ✈

  • Her ne kadar savunma sanayii ile alakası olmasa da Soğuk Savaş Dönemi'nin en önemli hava taşıtlarından biri olduğu için sizinle paylaşmak istedim

    Tupolev Tu-144 - Vikipedi


    TUPOLEV TU-144

    Tupolev Tu-144 (NATO rapor adı: Charger), SSCB'de Tupolev tasarım ofisinde, Alexei Tupolev yönetiminde tasarlanmış, dünyanın ilk süpersonik taşıma uçağı (SST).


    Batılı gözlemciler Tu-144'e Concorde'a benzerliğinden ötürü "Concordski" (bazen Konkordski) adını vermişlerdir. İki uçak tasarım özellikleri açısından büyük ölçüde benzeşmektedir. Prototip uçak ilk uçuşunu 31 Aralık 1968'de, Concorde'dan iki ay önce, Moskova yakınlarında yapmıştır. Tu-144 ses hızını ilk kez 5 Haziran 1969'da geçti. 15 Temmuz 1969'da Mach 2 hızı aşan ilk ticari taşıma uçağı ve dünya tarihinin en hızlı ticari uçağı oldu.


    Paris Hava Şovu'nda, 3 Haziran 1973'te ilk Tu-144S üretim uçağının düşüşüyle proje büyük yara aldı. Uçak, gösteri uçuşunda yapılan çok sert bir burun-aşağı manevrası sonucunda taşıyıcı sistemine aşırı yük binmesi sebebiyle havada parçalanarak düştü. Toplamda 15 evi yıkan uçak, içindeki altı ve yerdeki sekiz kişinin ölümüne sebep oldu.


    Bu kazadan sonra uçak hiçbir zaman hak ettiği ilgiyi görmedi.Boeing ve Nasa ortak ses üstü yolcu uçağı tasarlamak amacıyla deneysel bir Tu 144 satın aldı.Havada yakıt tüketimi ve kanat direclerini ölçmek amacıyla 19 test uçuşu gerçekleştirdi.


    Kerem Gök'ün tarihi ve kazasını anlattığı video.

    Harici İçerik www.youtube.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.

    HEDEF HAVA HARP OKULU ✈

  • Yine soğuk savaş yine garip Rus mühendislikleri

    TUPOLEV TU-160

    Tupolev Tu-160 Nato kod adıyla Blackjack, süpersonik ve değişken geometrik yapıya sahip, Sovyetler Birliği tarafından imal edilen en son stratejik ağır bombardıman uçağıdır. Yapı olarak Amerikan yapımı B-1 Lancer'e benzemekle birlikte ondan daha büyük, daha fazla taşıma kapasiteli ve hızlıdır. üretilmiş en büyük savaş uçağıdır. Tu-160 pilotları uçaklarını manevra kabiliyeti ve yansıtmayan beyaz boyası dolayısı ile "Beyaz Kuğu" olarak adlandırmışlarıdır.


    Sovyetler Birliği 184 no'lu Muhafız Bombardıman Alayına 1987'de servise alınmış ve şu an itibarıyla Rus Hava Kuvvetlerinde en az 16 adedi de hizmet vermektedir.


    Rusya 2016 yılında Tu-160 imalatına yeniden başlamayı düşünmektedir. 30 tane daha uçak üretmeyi planlamaktadır.

    Tupolev Tu-160 - Wikipedia

    HEDEF HAVA HARP OKULU ✈

    • Resmi Gönderi

    ASELSAN'ın mikro İHA'sı 'Saka' kanatlandı


    ASELSAN'ın mikro insansız hava aracı, 500 gramdan hafif olan Saka'nın uçuş testleri başarıyla gerçekleştirildi

    ASELSAN'ın keşif ve gözetleme amaçlı geliştirdiği mikro insansız hava aracı Saka'nın uçuş testleri başarıyla gerçekleştirildi.

    ASELSAN Proje Yöneticisi Yusuf Ziya Kotil, AA muhabirine, insansız hava, kara ve deniz sistemlerine yönelik çalışmalar yaptıklarını söyledi.

    Bu kapsamda Saka Mikro İnsansız Hava Aracı Projesi'ni yürüttüklerini ifade eden Kotil, projenin yakın zamanda öz kaynaklı olarak başlatıldığını dile getirdi.

    Keşif ve gözetleme amaçlı geliştirilen, 3 eksen gimballi Saka sisteminin mevcut durumda 600 gram civarında olduğunu anlatan Kotil, şöyle konuştu:

    "Projenin Faz-1 çalışmaları kapsamında kendi otopilotumuzu, hava aracı itki sistemini, katlanabilir kollar ve değiştirilebilir batarya imkanı ile kompakt yapıdaki hava aracı platformunu tasarladık ve kendi yazılımlarımızı entegre ettiğimiz hava aracı ile uçuş testlerini başarıyla gerçekleştirdik. Faz-2 faaliyetleri kapsamında alt sistemleri millileştirme çalışmaları devam etmekte olup, otopilot, uçuş kontrolcüsüyle birlikte görüntü işleme birimi ve veri linki sistemini de millileştirerek dışa bağımlılığı azaltmayı ve hava aracı kabiliyetlerini daha hafif ve küçük platformlar ile gerçekleştirmeyi hedefliyoruz."

    Kotil, ilave olarak hedef tespit ve takibi gibi otonomi kabiliyetlerinin kazandırılması, kapalı mekanlarda görüntü tabanlı görev icra edebilme noktasında çalışmalar yürüttüklerini söyledi.

    - MAĞARADA KEŞİF, KARA ARAÇLARI İÇİN GÖZCÜLÜK YAPACAK

    Kotil, ASELSAN bünyesinde yürütülen zırhlı araç ve insansız kara aracı projeleri kapsamında, kara araçlarının gidiş güzergahlarının belirli mesafeler öncesi gözetlenmesi amacıyla ihtiyaç duyulan küçük boyutlu hava aracı sistem entegrasyonuna yönelik faaliyetlerin de başlatıldığını bildirdi. Kotil, şu değerlendirmelerde bulundu:

    "Söz konusu ihtiyacı karşılayabilecek, farklı kara platformlarına entegre edilebilecek ve manuel müdahaleye gerek duymadan hava aracının otomatik kalkış yapabileceği mekanizmayla ilgili tasarım faaliyetleri sürdürülmekte. Veri linki sistemi ve yer kontrol istasyonu yazılımları konusunda yerli ve yetkin firmalarla çalışmalar yürütüyoruz.

    ASELSAN olarak ihtiyaca göre özelleştirilebilen uçuş kontrolcüsü ve yer kontrol istasyonu yazılım altyapısı, elektronik harp tehditlerine karşı dirençli ve sürü İHA altyapısına sahip veri linki sistemiyle piyasadaki yabancı menşeli ürünlere üstünlük sağlamayı planlıyoruz. Bu yılın sonunda ülkemizde ilk defa yerli ve milli, özgün, uçuş kontrolcüsü ve görüntü işleme birimi donanım ve yazılımları, veri linki sistemi barındıran ve çeşitli otonomi kabiliyetleri olan 500 gramdan hafif Saka İnsansız Hava Aracı'nı hayata geçiriyor olacağız."

    Kotil, Saka'nın, küçük boyutlu olması, kamuflaj cep boyutuyla kolay taşınabilmesi, kapalı mekanlar, mağara ve benzeri ortamlarda da görev yapabilmesi, çok kısa sürüde göreve hazır hale gelmesi, daha kısa menzilli görüntü aktarımı ihtiyacını karşılaması gibi özellikleriyle mevcut İHA sistemlerine karşı üstünlükler taşıdığını belirtti.

    Kaynak: AA

  • GÖKYÜZÜ'NÜN KRALİÇESİ BOEİNG 747

    Boeing Commercial Aircraft tarafından üretilen dört motorlu 747, çift katlı bir tasarıma sahiptir. İki-sınıf yerleşim planı 524 yolcu için yer sağlarken, tipik üç-sınıf yerleşim planı 416 yolcu için yer sağlamaktadır. Üst katın oluşturduğu kambur, 747'nin kolayca tanınabilmesini sağlar.


    Şu anda üretimde olan 747 serisi ses hızının altında (genel olarak 0,85 mach) ve kıtalar arası mesafelerde (7.260 Deniz mili) uçmaktadır. Bazı modellerle New York'tan Hong Kong'a — dünyanın çevresinin üçte biri— durmaksızın uçmak mümkün olmaktadır. 1989 yılında Qantas'a ait bir 747-400'ün Londra'dan Sidney'e (18.001 km) 20 saat ve 9 dakika da uçmasına karşılık, teslimat amaçlı olan bu uçuş yolcu veya kargo yükü olmadan gerçekleştirilmiştir.

    Ortaya Çıkışı


    1960'lardaki hava ulaşımı patlaması sonucunda 747 doğmuştur. Boeing 707'nin önderliğini yaptığı ticari jet ulaşım dönemi uzun mesafeli yolculuk devrimini gerçekleştirmiş ve dünyanın her yerine kısa zamanda ulaşılabilmesini mümkün kılmıştır. Boeing, büyük bir hava taşıma aracı için Amerika Silahlı Kuvvetleri'ne teklif götürürken çalışmalara çoktan başlamıştı.[ Anlaşma Boeing yerine Lockheed firmasının ürettiği C-5 Galaxy için yapıldı ancak o sırada en sadık müşterileri olan Pan Am, 707'nin iki katı büyüklüğünde bir yolcu uçağının geliştirilmesi talebinde bulundu. 1966 yılında Boeing firması üretmekte olduğu uçağın başlangıç modelinin 747 olarak isimlendirilmesini önerdi. Pan Am firması ilk 100 serinin 25 adedini 550 milyon dolara sipariş ederek ana müşteri oldu. Orijinal tasarım tam-uzun çift-katlı uçak gövdesiydi. Tahliye yolları sorunu nedeniyle geniş-gövde tasarımına geçildi.

    O zamanlar 747'nin yerini süpersonik bir tasarımın alacağı düşünülüyordu. Boeing zekice bir hareketle 747'yi kargo uçağına dönüştürülebilir şekilde tasarlamıştı. Böylece Boeing, yolcu uçağı modelinin satışları azaldığında kargo uçağı olarak üretimi sürdürebilecekti. Kokpit, 747'yi diğerlerinden ayıran şişkinliği oluşturan kısaltılmış üst kata alındı, böylece burun kısmına yükleme kapısı eklenebilecekti. Concorde ve Boeing'in üretilmemiş Boeing 2707 modeli gibi süpersonik uçakları, petrol fiyatlarının çok yüksek olduğu dönemlerde kârlı işletim için çok maliyetli olmaları ve kara üzerindeki süpersonik uçuşlarla ilgili düzenlemeler nedeniyle hiçbir zaman gereksinimleri karşılayamadı.

    400 adet sattıktan sonra 747'nin modasının geçmesi bekleniyordu. Fakat 747 beklentilerin ötesine geçerek 1993 yılında 1.000 adet olan hedefini aştı. Yolcu modelinin satışlarında beklenen azalma ancak 20 yıl sonra, 2000 başlarında gerçekleşti. Güvenlik ve uçabilirlik kaygılarını gidermek için 747 dört yedek hidrolik sistem, ayrı kontrol yüzeyleri, yedek ana iniş takımı, çift yapısal fazlalıklar ve standart pistleri kullanmaya imkân veren geliştirilmiş hareketli kanatlar ile donatıldı. Kanatlar 37,5 derecelik bir açıyla geriye doğru çekilerek 747'nin mevcut hangarlarını kullanabilecek boyuta gelmesi sağlandı.

    Uçuş onaylaması döneminde Boeing, 747'nin test pilotu Jack Waddel'e atfen "Wadell'in Vagonu" adı verilen kamyonun üstüne monte edilmiş kokpitten oluşan alışılmışın dışında bir eğitim cihazı imal etti. Bu cihaz yüksek üst kat konumundan uçağı taksi etmeyi öğretmek amacıyla tasarlanmıştı.

    Boeing firması 747'yi Pan Am'a 1970 yılında teslim etme sözü vermişti. Bu gelişim, imalat ve test için dört yıldan az bir süre demekti. İş o kadar süratli gidiyordu ki, 747'nin geliştirilmesinde çalışanlara "inanılmazlar" adı verilmişti. 747'yi geliştirme ve Everett fabrikasının inşaatı, maliyetinin büyük kısmını borçlanarak sağlamak ve şirketin varlığını 747'nin başarısına bağlamak gibi bir kumara girmek demekti.JT9D'nin geliştirilmesinde yaşanan problemler teslimatların gecikmesine yolaçtı. Sonuç olarak 30 kadar uçak Everett'te öylece beklemek durumunda kaldı ve şirket iflasın eşiğine geldi.

    Kumar olumlu sonuçlandı ve onlarca yıl boyunca Boeing yolcu uçağı, rakipsiz olmanın tadını çıkarttı. 747'nin rekoru, Boeing'in rakibi Airbus A380 tarafından ancak ilk teslim tarihinden 35 yıl sonra kırılabildi

    HEDEF HAVA HARP OKULU ✈

  • MODELLER

    747-100

    pasted-from-clipboard.jpg

    İlk Boeing 747 modeliydi ve 1970 yılında Pan American World Airways'te hizmete girdi. Ilk Boeing 747-100'lerin üst katında sadece 6 tane pencere vardı. Boeing 747-100 son ticari uçuşunu ocak 2014'te Iran Air'de yaptı.Bu modelin kargo versiyonu üretilmedi ve toplamda bu uçaktan 167 tane üretildi.


    747SP

    A Brief Introduction to the Boeing 747SP | TheAvGeeks

    En küçük Boeing 747 versiyonudur. 1976 yılında Pan American World Airways'te hizmete girdi.Fakat uçak sadece 45 tane sattı ve günümüzde sadece Iran Air'de yolcu hizmeti vermektedir.


    747-200

    Boeing 747-200 400 800


    Boeing 747-200 Pratt & Whitney JT9D-7 motorlarını kullanıyor.Boeing 747-200 yolcu (-200B) kargo (-200F) ve kombi (-200M) versiyonları üretildi. Bazı 747-200'ler hâlen etkin hizmettedir. Bu modelden toplamda 393 (225 -200B, 73 -200F, 13 -200C, 78 -200M ve 4 tane askeri versiyon) üretilmiştir.


    747-300

    Why it Failed: Boeing 747-300 – Aeronautics


    Bu modelin üst katı uzatılmıştı.Boeing 747-300 Pratt & Whitney JT9D-7 veya General Electric CF6-80C2B1 motorları kullanıyor. Toplamda 81 tane üretildi. Günümüzde hâlen Mahan Air'de yarı yolcu yarı kargo olarak hizmet vermektedir.


    747-400

    747-400 – Haber Aero

    En çok satan ve en ekonomik versiyonudur.Toplamda 694 tane üretilmiştir. 2005 itibarila yolcu 2009 itibarila da kargo versiyonunun üretimi durmuştur. Son yolcu versiyonu nisan 2005'te China Airlines'a teslim edilmiştir. Bu modeli Winglet içermiyordu. Günümüzde en büyük 747-400 kullanıcısı British Airways'tir.


    747-8

    Boeing 747-8'in İlk Seferi | Havayolu 101

    En yeni ve günümüzde üretimde olan tek Boeing 747 versiyonudur. İlk uçuşunu 8 şubat 2010'da yapmıştır. Kargo versiyonu 12 ekim 2011'te yolcu versiyonu ise 1 haziran 2012'te hizmete girmiştir. Temmuz 2016 itibarıyla, toplamda 125 adet (74 kargo versiyonu ve 51 yolcu versiyonu) onaylanmış sipariş bulunmaktadır. En büyük kullanıcısı British Airways'tir.


    747 Sofia

    SOFIA UÇAK GÖZLEMEVİ: Uçan teleskop - Dr Umut Yildiz

    NASA için kullanılan sürümüdür. Hakkındaki tüm bilgiler ingilizce olduğu için çok çeviremedim

    HEDEF HAVA HARP OKULU ✈

    Mesaj defa düzenlendi, son düzenleyen ArdaAlper ().

  • KAZALARI

    1977: En çok ölümlü kaza

    Harici İçerik www.youtube.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.

    En fazla ölümlü kazanın olduğu olay, 1977 yılında İspanya'ya ait Tenerife Havalimanı'nda gerçekleşti. Pist üzerinde KLM'e ait Boeing 747 ile, Pan Am havayollarına ait başka bir Boeing 747'nin çarpışması sonucu 583 kişi öldü.

    Kalkış için sırasını bekleyen ve yanlış anlama sonucu kalkışa geçen KLM uçağının, o sırada yeni iniş yapmış ve pisti terk etmemiş olan Pan Am uçağına çarpmasıyla oluşan bu kazada, KLM kaptan pilotunun yorgun ve rötarlardan dolayı telaşlı olduğu, bu gerginlik içerisinde, kulenin kalkış iznini beklemeden kalkışa başladığı kayıtlara geçti.

    Hava trafik kontrol merkezinden gelmiş ama "kalkış izni" olarak yorumlanamayacak bir mesajı kalkış izni olarak yorumlayan Hollandalı kaptan pilot, bu kazayla havacılık tarihinin en üzücü sayfasına ismini yazdırmış oldu.

    Bu kaza sonucunda sorumluluğu kabul etmek zorunda kalan Hollanda otoriteleri yolcu yakınları için toplam 110 milyon (bugünkü değeri 464 milyon dolar) tazminat ödedi.

    1985: 520 ölü

    Harici İçerik www.youtube.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.

    Japon Havayollarına ait Boeing 747'nin, Haneda Havalimanı ile Osaka Uluslararası Havalimanı arasında yaptığı iç hat uçuşu esnasında gerçekleşti ve 520 kişi öldü.

    Uçaktaki ani basınç kaybı sebebiyle uçağı kontrol etmeyi sağlayan hidrolik sistemlerim kullanılamaz hale gelmesi sonucu gerçekleşen bu kaza, Japon Uçak Kazaları Soruşturma Komisyonu tarafından uçağın daha önce yapılan hatalı bir servis ve bakım sonucu olduğuna bağlandı.

    Uçağın, kazadan 7 yıl önce iniş sırasında gerçekleştirdiği düşük seviyede bir kaza sonrasında gördüğü Boeing'in bakım standartları dışı tamir, uçakta kalıcı hasar bırakmış bu da sonraki kazaya davetiye çıkarmıştı.

    1996: Havada çarpışma

    1616165702480-getty-images-50371234.jpg

    Havada iki uçağın çarpışması sonucu ortaya çıkan en büyük kaza 1996 yılında gerçekleşti.

    Delhi-Dhahran seferini yapan Suudi Arabistan Havayolları'na ait Boeing 747 ile Çimkent-Delhi seferini yapan Kazakistan Havayolları'na ait Ilyushin II-76'nın Delhi'nin batısında havada çarpışmaları sonucu 349 kişi öldü.

    Araştırma çalışması sonucunda kazanın sebebinin, kendisi için belirlenen yükseklikten daha alçak seviyede uçan Kazakistan uçağı olarak belirlendi. Uçağın pilotunun hava trafik merkezi ile rahat iletişim kuramayacak İngilizce seviyesi kayıtlara geçerken, Kazakistan otoriterleri kaza anında şiddetli bir türbülansla boğuşan pilotların uçak için belirlenen yüksekliğin altına inmek zorunda kaldıklarını iddia etti.


    En ölümcül kazalar bu uçakta yaşanmıştır

    HEDEF HAVA HARP OKULU ✈

  • NATO'nun resmi hesabından "VURAN" zırhlı aracı paylaşımı;


    Harici İçerik twitter.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.

    • Resmi Gönderi

    Harici İçerik www.youtube.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.


    hipersonik test tunelimiz geliyooooooooooooooorrrr..