ISLAM-İMAN-İLMİHAL KONULARI

  • Bu son zamanlarda Hristiyanlık dinini tam olarak oğrenmeye başladım.İncil' İokumaya hatta kiliseyi ziyarete gittim.Ve sonuç olarak islam'a bağlılıgım daha çok arttı.İlk başta biraz kendimi tuhaf hisettim:)Çünkü bize öğretilen hristiyanlık çok farklıydı.Sizde araştırın. BİRŞEYLER ARAŞTIRMANIN FAYDASI ÇOK:olumlu:

    İnsanlar Tarafından değiştirilen kitaplar okunmaz bu seni İslam'dan çıkmaya gider böyle vakaları vakaları duydum gördüm biliyorum.

  • İnsanlar Tarafından değiştirilen kitaplar okunmaz bu seni İslam'dan çıkmaya giden vakaları biliyorum.

    tamamı insanlar tarafından değiştirilmediğini ve içinde Allahın ayetlerininde olduğunu biliyorum:düşünceli:

    :I

    • Resmi Gönderi

    Mehmet abim bence sadece İslam dinini bile hakkıyla öğrenmek her dinî ve peygamberi öğrenmeye yeterlidir..Hıristiyanlık fazlaca örselenmiş,değişmiş, çıkar ilişkilerini ön planda kullanmış bir dindir.Saygı duyarım ama pekte kafa yormam açıkçası şahsım adına.

  • tamamı insanlar tarafından değiştirilmediğini ve içinde Allahın ayetlerininde olduğunu biliyorum:düşünceli:

    Sütün içine kan damlasa süt ne olur içermisin?

  • Sütün içine kan damlasa süt ne olur içermisin?

    Bazı işlemlerden geçirip (örnediğin basit damıtma) içilebilir hale getirebilirim.Kaldı ki ben İncili hayatıma uyguluyorum demedimki.Sadece okuyup hakkında fikir sahibi oldum ve bunda bir sakınca görmüyorum açıkçası.

    :I

  • Bazı işlemlerden geçirip (örnediğin basit damıtma) içilebilir hale getirebilirim.Kaldı ki ben İncili hayatıma uyguluyorum demedimki.Sadece okuyup hakkında fikir sahibi oldum ve bunda bir sakınca görmüyorum açıkçası.


    damıtma işlemini yapacak kadar bilgiye donanıma sahip misin peki?


    Açıkçası şu değiştirilen ayetler ile değiştirilemeyen ayetleri ayırt edecek donanıma sahipmisin ?

  • İslamı dinini hiç bir dini olmayan bilmeyen bir insana anlatsan zaten direk kafadan seçimini yapardı. Biz insan oğlu olarak her dine her türlü ırklara saygı duymamız lazım.

    Fakat bu dinleri araştırırken daha ileri gitmemek lazım kendi dinimizi daha çok öğrenip çok daha araştırma yapmalıyız. Zaman bilgisayar internet zamanı daha 5 vakit namazı bilmeyen var. namaz sürelerini ve namaz içinde okunacak duaları bilmeyenler var.

  • Ben süt örneğinden verdim bu yanıtı.İncil üzerinden değil.Ki benim ayetleri ayırt edecek gibi bir amacım yok.Kuraanda ki bazı ayetler İncilde de geçiyor.İlk soruna gelecek olursam uygun aletler olursa niye yapmıyayım damıtmayı

    damıtma işlemini yapacak kadar bilgiye donanıma sahip misin peki?


    Açıkçası şu değiştirilen ayetler ile değiştirilemeyen ayetleri ayırt edecek donanıma sahipmisin ?

    :I

  • Mehmet kaymaz kardeşim bu işin fetvası şöyledir dinleyip dinlememekte serbestsin


    Bir Müslüman Akaid ilmini hıfz (öğrenmediği) sürece bozuk kitapların okunması caiz değildir.


    Gerisi sana kalmış...

  • Hristiyan bir toplumda olsaydık çoğu kişi inan Hristiyan olurdu niyie peki?Çünkü hiçbir araştırma yapmadan direk toplumdan oğrendilerini hayatına uygulardı.Ben ise diğer dinlerinde ne olduğunu öğrenip tam olarak gerçek bir Müslüman olmak istiyorum.

    :I

  • Hristiyan bir toplumda olsaydık çoğu kişi inan Hristiyan olurdu niyie peki?Çünkü hiçbir araştırma yapmadan direk toplumdan oğrendilerini hayatına uygulardı.Ben ise diğer dinlerinde ne olduğunu öğrenip tam olarak gerçek bir Müslüman olmak istiyorum.

    Porblemli düşünce hükmü kalkmış olan bir şeyi neden öğrenmek istersin. İsa A.s'a Allah'ın oğlu Meleklere Allah'ın Kızları diyen bir dini neden öğrenmek istersin herşey açık ve net ama ben seni uyarıyorum bu kitapları okumak İslam'dan çıkmaya götürüyor Bir çok örneğini biliyoruz


    Benim derdim mürted olmaman başka derdim yok.


    Dünyada çeşitli değişik inciler var hepsi farklı şeyler yazar haberin olsun.

  • Bir Müslüman Yılbaşı Gecesi Kutlamaz Kutlayamaz neden mi işte nedenleri;


    HIRİSTİYANLARA MEYLETMEKTİR !!

    “Zulmedenlere meyletmeyin; sonra size ateş dokunur. Sizin Allah'tan başka dostlarınız yoktur. Sonra (O'ndan da) yardım göremezsiniz!”(Hud 113)


    HIRİSTİYANLARI DOST EDİNMEKTİR !!

    “Ey iman edenler! Yahudileri ve Hıristiyanları dost edinmeyin. Zira onlar birbirinin dostudurlar. İçinizden onları dost tutanlar, onlardandır. Şüphesiz Allah, zalimler topluluğuna yol göstermez.” (Maide 51)


    HIRİSTİYANLARIN YOLUNA UYMAKTIR !!

    “Kâfirler, iman edenlere: Bizim yolumuza uyun, sizin günahlarınızı biz yüklenelim derler. Halbuki onların hiçbir günahını yüklenecek değillerdir. Gerçekte onlar, kesinlikle yalan söylemektedirler.” (Ankebut 12)


    HIRİSTİYANLARIN HEVÂLARINA UYMAKTIR !!

    “Dinlerine uymadıkça yahudiler de hıristiyanlar da asla senden razı olmayacaklardır. De ki: Doğru yol, ancak Allah'ın yoludur. Sana gelen ilimden sonra onların hevâlarına uyacak olursan, andolsun ki, Allah'tan sana ne bir dost ne de bir yardımcı vardır.” (Bakara 120)

  • Maide 51'i biraz açalım Kuraan ı Kerim oyle güzel yazılmışki bir ayetten binlerce öğreti çıkıyor.

    (ALINTI)İslam tarihinde bu ayet hakkında çok farklı tartışmalar yapılmış, o tartışma ve yorumları şimdilik bir kenara bırakıp âyetin mânâsını anlamaya çalışalım.

    Aynı konu bundan yüz sene önce Bediüzzaman Said Nursî'ye de sorulmuş:

    "Yahudi ve Nasara ile muhabbetten Kur'ân'da nehiy (yasaklama) vardır: 'Yahudileri ve Hıristiyanları dost edinmeyin.' Bununla beraber nasıl dost olunuz der­si­niz?"

    Said Nursî de cevabını iki temele bina etmiş. Biri "tefsir metodolojisi" diğeri "tarihî kontekst".

    A. Tefsir metodolojisi açısından Said Nursî'nin verdiği cevap özetle şöyle:

    1. Doğru ve sağlam bir hükme varabilmek için elimizdeki delil kesin olması gerektiği gibi, o delilin hangi anlamı gösterdiği de kesin olması gerekir. Burada söz konusu olan delil Kur'ân âyeti olduğu için kesindir. Ancak bu delilin hangi anlamı gösterdiği kesin değildir, başka anlamlara gelme ihtimali de vardır. Çünkü, Kur'ân'ın bu yasağı "âmm" değil, "mutlak"tır. Yani, Yahudi ve Hıristiyanların bütün bireyleri, bütün nitelikleri, bütün zamanları yasak kapsamı içinde değildir. Yasak mutlak bırakılmış, bir sınırlama getirilmemiştir. Büyük bir tefsirci olarak zaman bir sınır getirmişse, artık ona itiraz edilmez (Bu konu aşağıda "tarihî kontekst" içinde açıklanıyor).

    B. Said Nursî'nin tarihî kontekst açısından bu âyet hakkında verdiği cevap ise kısaca şöyle:

    Saadet çağı olan Peygamber Efendimizin (s.a.v.) yaşadığı dönemde bir "büyük dinî inkılâp" meydana geldi. Bütün akıl ve düşünceleri dinî noktaya çevirdi. Bütün sevgi ve düşmanlık din merkezliydi. İnsanlar başkalarına dinleri açısından sevgi gösterir, dinleri açısından düşmanlık ederlerdi. Onun için gayr-i Müslim denilen Yahudi ve Hıristiyanlara gösterilen sevgiden ve onlarla kurulan dostluktan nifak kokusu geliyordu.

    İçinde yaşadığımız şu zamanda meydana gelen inkılâp ise, "medenî"dir, "dünyaya ait"tir. Bütün akıl ve düşünceleri meşgul eden şey; medeniyet, kalkınma ve dünyadır. Düşünceler, en iyi uygarlık seviyesine nasıl ulaşılır, gelişip kalkınma nasıl temin edilebilir, dünya hayatında huzurun temelini teşkil eden güvenlik nasıl elde edilebilir gibi noktalar üzerinde dolaşıyor. Bu sebepten dolayı, onlarla olan dostluk ilişkilerimiz, onların güzel bulduğumuz medeniyet ve kalkınma projelerini, uygulamalarını iktibas etmektir, alıntı yapmaktan ibarettir. İşte şu dostluk, kesinlikle Kur'ân'ın yasak kapsamına dâhil değildir.

    YANİ BENİM ANLADIĞIM BU DOSLUK DİN MERKEZLİ İSE BU DOSLUKTAN BİZE BİR HAYIR GELMEYECEĞİ İÇİN BU DOSTLUKLAR SAĞLIKLI OLMAZ.

    :I